ایسنا نوشت: نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت که اصولگرایان باید در مرحله آخر انتخابات یک نامزد داشته باشند. وی همچنین معتقد است ورود جهانگیری به انتخابات اشتباه است.

اسدالله بادامچیان در تحلیل خود از آرایش سیاسی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: من معتقدم آمدن اسحاق جهانگیری به صحنه انتخابات یک اشتباه سیاسی بود. 

اهم اظهارات بادامچیان به شرح زیر است:

* حزب موتلفه اسلامی مصطفی میرسلیم را از بین 9 نفر انتخاب کرد و جمنا هم ابراهیم رئیسی و محمدباقر قالیباف را از بین 14 نفر انتخاب کرد. ما باید بعد از مناظره‌های انتخابات بررسی کنیم که کدام یک از این سه نفر بیشتر مورد توجه مردم هستند، بنابراین آنجا به وظیفه خود عمل کنیم.

*اگر در نظرسنجی‌ها به این نتیجه رسیدیم که مثلا رئیسی از همه رای بیشتری دارد باید به وظیفه خود عمل کنیم. آنجا باید بحث کنیم که آیا چند نامزد باید داشته باشیم یا یک نفر که من معتقدم در نهایت یک نفر از اصولگرایان باقی بماند.

*کسی باید در نهایت در صحنه انتخابات بماند که بتواند برای وضعیت فعلی کشور موثر باشد،‌ کشور را در عرصه بین المللی خوب اداره کند و برجام را بدون تندروی و کندروی و به دور از ساده اندیشی و با اقتدار و تدبیر به پیش ببرد و از نقاط مثبت آن استفاده کرده و برای نقاط منفی آن چاره کند. من چنین فردی را برای کشور لازم می دانم. البته در مجموعه ما قدرت‌طلبی وجود ندارد. در نظام اسلامی برخلاف نظام های کمونیستی یا لیبرال دموکراسی، انتخابات رقابت نیست، بلکه برگزیدن برای سپردن امانت الهی به اهلش است.

* من معتقدم آمدن اسحاق جهانگیری به صحنه انتخابات یک اشتباه سیاسی بزرگ بود چون آمدن معاون اول رئیس جمهور در صف نامزدهای انتخابات معانی خاصی دارد که همه آن معانی به ضرر خود رئیس جمهور است. خوب نیست که معاون اول رئیس جمهور یا اصلاح طلبان مقابل روحانی بیاستند. این هم که نمایشی بیایند خوب نیست، زیرا مردم می گویند آنها با ما بازی سیاسی کرده اند. اگر جهانگیری آمده که بماند باید با رئیس جمهور چالش جدی داشته باشد.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 658414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
    12 8
    اتفاقا کاربسیارزیرکانه وقابل قبولی انجام داده اند که جهانگیری رابغنوان کمک به دولت وحمایت ازآقای روحانی آوردند بالاخره برای مقابله با این همه لشکرسیاه وسفید با تریبونهای مختلف وپرچمهای رنگی و سوئ استفاده از مقدسات یک وزیر جنگی و باتدبیرلازم است.
  • پیراسته فر US ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
    3 0
    به آقای بادامچیان عرض کنم که یک مروری به" آمارنظرسنجی"دوران فعالیتهای انتخاباتی دوره هشتم ریاست جمهوری بکنید.
  • بی نام A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
    2 0
    اصلا براشون سرنوشت کشور و کفایت طرف اهمیت ندراه فقط دنبال قدرت هستن به خاطر همین می شینن ببینن که رأی بیشتری می یاره میرن طرف همون. تلاش در جهت مناقع باندی به این میگن