۰ نفر
۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۷

رضا پدیدار

با توجه به برنامه هایی که وزرای اقتصادی به مجلس ارائه دادند توجه دولت دوازدهم به بخش خصوصی بیشتر شده است. از سوی دیگر دولت یازدهم با عملکرد درست توانست اقتصاد کشور را که از ریل خارج شده بود را مجدد به مسیرش باز گرداند.

در حال حاضر برای پویایی بیشتر اقتصادی فعالان اقتصادی اعلام آمادگی کردند، لذا انتظار داریم که در اجرای فعالیت های خودشان از بخش خصوصی استفاده کنند. انتظار داریم که هدفگذاری هایی که در دولت انجام می شود در هر مرحله با پارلمان بخش خصوصی مشورت صورت گیرد. در گذشته در هیات نمایندگان، برخی از وزرا حضور پیدا می کردند و بخش خصوصی می توانست خواسته های خود و انتظارات خود را به طور کلی مطرح کند. اما باید این نوع جلسات بیشتر شود. به طوری که تعاملات بین بخش خصوصی و کابینه دولت افزایش پیدا کند، توسعه کشور آسان تر و سریع تر انجام می گیرد.

نهادهای مسئول از نظر سیاست گذاری، اجرا و نظارت در یک پازل مشترک هستند. مشارکت باید بین نهادهای اقتصادی صورت بگیرد و بین این نهادها باید تعامل انجام شود. باید در هر چهار مورد، سازمان برنامه، بانک مرکزی، وزارت اقتصاد یا وزارت صنعت اصلاحات صورت بگیرد و نظارت کنترل بین آن ها وجود داشته باشد. 

اولویت وزارت اقتصاد در درجه اول واگذاری اقتصاد به مردم است. اعتدال در اقتصاد خواسته مردم است. جذب سرمایه های داخلی و خارجی، رونق تولید و ایجاد اشتغال باید در اولویت اصلاحات اقتصادی کشور باشد. دولت تدبیر و امید آسیب های زیادی را تحمل کرده است و با آسیب های زیادی رو به رو است.

با توجه به برنامه های وزیر اقتصاد باید به سمت افزایش ظرفیت تولید رفت به طوری که اشتغال به وجود آید و سپس ثروت ایجاد شود. من فکر می کنم آقای کرباسیان باید با تنظیم سیاست ها هماهنگی میان نهادها را ایجاد کند.

 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =