ایلنا نوشت:وزیر امور اقتصادی و دارایی در مجمع عمومی سالیانه بانک صنعت و معدن بر توجه ویژه این بانک به اشتغال، پروژه های دانش بنیان و زیست محیطی تاکید کرد.

مسعود کرباسیان اظهار داشت: از محورهای مهمی که در بودجه کشور وجود دارد اشتغال، دانش‏ بنیان‏ها، پروژه‏های زیست محیطی و اصلاح ساختار در بخش‎های انرژی، یارانه و صندوق بازنشستگی‎ است که سه بخش اول مرتبط با حوزه فعالیت بانک صنعت و معدن است و خواهش بنده این است که به این حوزه‏ ها بیشتر توجه شود.

وی در ادامه گفت: بانک صنعت و معدن یک بانک توسعه‏ ای و تخصصی است که انتظار می‏ رود در رونق بخش صنعت، معدن و تجارت اقدامات مهمی را به انجام برساند.

وی تصریح کرد: البته برای رونق این بخش‏ها نباید بانک صنعت و معدن تنها باشد بلکه صندوق ضمانت صادرات، بانک توسعه صادرات و مدیریت صنعتی هم می‏ بایست حمایت و کمک‏هایشان را دریغ نکنند.

وزیر اقتصاد افزود: در بحث صنایع کوچک و متوسط که در ابتدا قرار بود بانک توسعه تعاون حمایت‏ های لازم را از این بخش داشته باشد و باید این موضوع در زمان مشخص مورد بررسی قرار گیرد، از طرفی بانک ایران و اروپا با توجه به شرایط پسا برجام می‏تواند به عنوان یک بانک قدرتمند عمل کند.

وی افزود: در بحث فاینانس نیز که حدود 30 میلیارد دلار است بیشتر به دو بخش طرح‏های صنعتی و آب پرداخته شده است که اگر بتوانید بخش خصوصی را نیز در بحث فاینانس مشارکت دهید، آن‏ها نیز می‏توانند در جهت رونق صنعت کمک کننده باشند و بسیار مطلوب است.

کرباسیان در خصوص نوسازی صنایع عنوان داشت: در رشد 8 درصدی سالیانه برنامه ششم 7/2 آن بحث افزایش بهره‏ وری می‎باشد بدین معنی که نیاز به نقدینگی، نوسازی، پرکردن ظرفیت‏های خالی و استفاده از زمینه‏ های صادرات احساس می‏ شود که باید در برنامه‏ های راهبردی لحاظ شود.

وزیر اموراقتصادی و دارایی در ادامه خاطرنشان کرد: موضوع شرکت‏های دانش‏ بنیان از موارد مهمی است اما متاسفانه فضای این بخش در سیستم بانکی کشور خالی است و باید حمایت‏های لازم از دانش‏ بنیان‏ها و استارت‏آپ‏ها صورت گیرد.

وی گفت: در زمینه معادن باید سیاست‏های وزارت صنعت را دنبال کنیم. در وزارت نفت بخش‏های اکتشاف، بهره‏ برداری و نگهداری تجمیع شدند و اقدام پسندیده‏ ای بود، اگر امکان این اقدام در بخش معادن هم وجود داشته باشد، خالی از لطف نیست.

 

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =