رونمایی از تاریخ ۸۰۰۰ ساله همدان با سفال‌هایی که یک کشاورز پیدا کرد!

مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان از کشف اشیای عتیقه متعلق به هزاره ششم پیش از میلاد در رزن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی همدان، گفت: یکی از اهالی روستایی از توابع شهرستان رزن در زمین‌های کشاورزی خود به صورت اتفاقی تعدادی اشیای قدیمی سفالی مربوط به هزاره سوم، پنجم و ششم پیش از میلاد کشف کرد.

بهجت عباسی تحویل اشیاء مکشوفه تاریخی به سازمان میراث فرهنگی را از مصادیق مشارکت‌های مردمی دانست و اظهار کرد: پایگاه‌های حفاظت استان همدان جلساتی با دهیاران و معتمدین در روستاها برگزار کرده و لزوم مشارکت و همیاری مردم با میراث فرهنگی و دخیل کردن آنان را به عنوان راهبردی کارگشا و مهم تبیین کرده‌اند.

وی گفت: در همین راستا، یکی از اهالی روستایی از توابع شهرستان رزن با مراجعه به این یگان اظهار داشت که در زمین‌های کشاورزی خود به صورت اتفاقی تعدادی اشیاء قدیمی سفالی پیدا کرده و با رضایت کامل حاضر است آنها را به میراث فرهنگی تحویل دهد.

وی یادآور شد: بلافاصله اکیپی از یگان به همراه کارشناس مجرب و امین اموال اداره‌کل به محل اعزام و پس از مشاهده و کارشناسی اشیاء، قدمت اشیاء مربوط به هزاره سوم، پنجم و ششم پیش از میلاد تعیین و پس از انجام مراحل اداری، به مخزن استان منتقل شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =