۰ نفر
۱۵ تیر ۱۳۹۶ - ۰۳:۳۸

رسیدن سن اعتیاد به 14 سال و افزایش مصرف مواد مخدرصنعتی در بین بانوان معضلی است که در حال حاضر 10درصد نسبت به 5سال گذشته افزایش یافته است.

گسترش روز افزون جنگ نرم توسط مافیای مواد مخدر، تغییر سبک زندگی از مصرف مواد مخدر سنتی به صنعتی باعث گسترش مواد صنعتی شده است.

رسیدن سن اعتیاد به 14 سال و افزایش مصرف مواد مخدر صنعتی در بین بانوان معضلی است که در حال حاضر 10درصد نسبت به 5سال گذشته افزایش یافته است.

علت گرایش بانوان به مصرف مواد مخدر صنعتی تبلیغات ضد چاقی و کاهش چین و چروک پوست است که شبکه های ماهواره ای به عنوان مبلغ اصلی داروهای لاغری و مواد مخدر صنعتی کار می کنند.

کمبود نشاط اجتماعی و پایین آمدن سطح رفاه و گرانی تفریحات از سوی دیگر به فقدان فرهنگ پیشگیری از سنین کودکی و نوجوانی هدف اصلی تهاجم فرهنگی مورد هجوم مافیای مواد مخدر می باشند.

برای مبارزه با این معضل خانواده ها باید مهارت های زندگی را مانند «نه گفتن» را به فرزندان خود بیاموزند. همچنین آموزش و پرورش، رسانه ها و بویژه صدا وسیما به جنگ نرم با مهاجمان و مافیای مواد مخدر برود و اجازه ندهند نوجوانان و جوانان جامعه که سرمایه های ملی هستند به دام این مواد خطرناک بیفتند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 683661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =