باشگاه خبرنگاران نوشت: پیشکسوت دفاع مقدس گفت: امام خمینی(ره) با اعتماد به ارتش در دوران پس از انقلاب تمامی توطئه‌ها را خنثی کردند.

امیر سرلشکر حسین حسنی سعدی از پیشکسوتان دفاع مقدس در «همایش ملی نکوداشت پیشکوستان جهاد مقاومت دفاع مقدس» که در باغ موزه دفاع مقدس با حضور مقامات لشکری و کشوری برگزار شد، گفت: بعد از انقلاب تا شروع جنگ تحمیلی ساختار و آمادگی ارتش ما بسیار نامنظم بود به طوری که برخی عناصر فرصت طلب به پادگان‌ها هجوم می‌برده و برای خود غنیمت برمی‌داشتند.

وی ادامه داد: ده روز پس از پیروزی انقلاب، عناصر ضد انقلاب پادگان مهاباد را اشغال کردند و کسی نبود که پادگان را نجات دهد. در آن زمان هیچ ارگان مدافعی نبود که از انقلاب دفاع کند. در چنین موقعیتی امام خمینی(ره) در 15 اسفند ماه دستور داد که ارتشی‌ها به پادگان‌ها برگردند.

پیشکسوت دفاع مقدس اظهار داشت: در آن زمان عناصر ضد انقلاب به طرف سنندج رفتند و اگر پادگان این شهر هم اشغال می‌شد کار انقلاب با دشواری مواجه می‌شد. با درخواست سرتیپ فلاحی چند تیپ در 29 اسفند پادگان سنندج را نجات داد.

وی تصریح کرد: در آن زمان همه در صدد انحلال ارتش بودند و می‌گفتند ارتش ما توحیدی نیست و باید منحل شود. امام خمینی(ره) در همان زمان در جلسه‌ای که با سرلشکر سلیمی داشت اعلام کرد که 29 فروردین روز ارتش است و ارتش باید با قدرت در خیابان‌ها رژه برود.

سرلشکر حسنی‌سعدی گفت: ‌در همان روزهای نخست انقلاب بود که دولت موقت خدمت سربازی را یک سال کم کرد و همه سربازها پادگان‌ها را خالی کردند. تمامی قراردادهای تسلیحاتی ما در این زمان لغو شد و چند فروند اف16 که خریده‌بودیم به ما تحویل داده نشد و حتی برخی از اف‌14هایمان نیز فروخته شد.

وی تصریح کرد: در اوایل انقلاب تمام شهرهای آذربایجان غربی و کردستان دستخوش شلوغی بود. در همان دوران بود که عناصر ضد انقلاب به سمت خوزستان رفتند و مسئله خلق عرب را علم کردند. در 19 تیر ماه نیز کودتای نقاب(نوژه) برپا شد که ارتش انقلاب نیز وارد میدان شد و به پشتوانه اعتماد امام این مسئله نیز برطرف شد.

وی با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی افزود: روز قبل از شروع جنگ بیش از دو سوم نیروی زمینی در آذربایجان و کردستان درگیر بودند. عراق 12 لشکر زرهی و 20 تیپ آماده کرد تا به قول صدام سه روزه کشور را اشغال کند. صدام حسین در نیمه شهریور 59 به عربستان رفت و با آمریکایی‌ها گفتگو کرد و شبانه به عراق بازگشت و دستور حمله به ایران را صادر کرد.

پیشکسوت دفاع مقدس در پایان خاطرنشان کرد: هدف عناصر ضد انقلاب در دوران پس از انقلاب ضربه زدن به انقلاب اسلامی بود و بر این اساس آنها تمام هجمه‌های خود را به سوی ارتش بردند اما امام خمینی(ره) با اعتماد به ارتش تمام توطئه‌های آنان را در نطفه خفه کردند.

27219

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709757

برچسب‌ها