باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح گفت:تلاشی که آمریکایی‌ها علیه توان دفاعی، موشکی و برجام انجام داده‌اند از سراستیصال و شکست‌های پی در پی آنهاست.

سردار سرتیپ پاسدار سید مسعود جزایری سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح درباره لفاظی‌های اخیر دونالد ترامپ و نیکی هیلی علیه ایران اظهار داشت: مجموعه عملکرد دولت قبلی و فعلی آمریکا سیاست‌های ناموفقی است که علیه ایران در پیش گرفته و در این زمینه با ناکامی و شکست در نبرد با ایران مواجه شده است.

وی افزود: تلاشی که آمریکایی‌ها علیه توان دفاعی، موشکی و برجام انجام داده اند از سراستیصال و شکست‌های پی در پی آنها و برای ما بی ارزش است.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح با اشاره به اینکه هرگز نگاه‌های آمریکا برای ما ارزش نداشته است، ادامه داد: ما تدابیر، سیاست‌ها و اقدامات خود را در عرصه دفاعی دنبال می‌کنیم.

سردار جزایری با بیان خوی تجاوزگرانه آمریکا عنوان داشت: ما در منطقه‌ای با دشمنان بزرگ زندگی می‌کنیم و طبیعی است که ما باید توان دفاعی خود را افزایش دهیم، البته این حرکت را با قوت و شدت انجام می‌دهیم.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح در پاسخ به این سوال که در مقابل خروج احتمالی آمریکا از برجام واکنش مسئولان چه خواهد بود، تاکید کرد: ترامپ بار‌ها تهدید کرده که از برجام خارج می‌شود، من با صدای بلند به ترامپ می‌گویم که پیشنهاد و حرف خود را عملی کند.

سردار جزایری در پایان خاطرنشان کرد: ما باید بر توان داخلی خود متکی باشیم و برجام و برجام‌ها هیچگونه منفعت دراز مدتی برای ما در پی نخواهد داشت.

سردار جلالی: جنگ پایان یافت اما دشمنی‌ها باقی‌ست

همچنین مهر نوشت: سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور، به‌مناسبت سی وهفتمین سالگرد هفته دفاع مقدس پیامی صادر کرد، متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم

طلیعه هر سالۀ مهر که فرا می رسد، درکنار بهار علم، بهار رشادت، دلاوری و ایثار نیز گل می کند و تقارن هفته دفاع مقدس باشروع کلاس های درس، عطری روحانی به فضای جامعه می پاشد؛ هفته ای که دلیرمردان و جوانان این مرز و بوم قدرت پوشالین ابرقدرت های جهان را عیان و ابهت آنان را در هم شکستند و با پیروزی در جنگ غول قلاده بر گردن استعمار، عزت ایران و ایرانی را دوباره اثبات کردند.

اگر امروز سرنوشت انقلاب اسلامی مردم ایران همچون برخی از انقلاب های منطقه از راه خود منحرف نگردیده و همچنان در مسیرحق خود حرکت می کند، بلا شک ثمره خون ایثارگرانی است که در استواری برعقاید راستین خود به درجه ایثار رسیدند. امروز اگرچه صحنه معادلات جهانی تغییر یافته و دشمنان این ملت بزرگ مذاکره را جایگزین تهدید نظامی نموده اند و دستشان در برابر اراده این ملت کوتاه شده است و اگر چه جنگ تحمیلی سال هاست که پایان یافته، اما دشمنی ها همچنان باقیست. امروز هنوز هم آمریکایی که به فرمایش مقتدایمان، در کشور ما فرعونیت می کرد و تخت و بخت این فرعون به دست موسی زمان واژگون شد، با ظاهری فریبنده و شعارهای رنگارنگ اما حقیقتی باطل و خبیث به دنبال دشمنی و ضربه زدن است.

این حادثه عظیم، بی شک در یاد ملت ایران خواهد ماند و غرور و سرافرازی و حماسه آفرینی را در نسل های بعد بر جای خواهد گذاشت، تردیدی نیست امروز امنیت پایدار و کم نظیر ملی و بازدارندگی تهدیدها که همراه با اقتدار و اِشراف بر روند تحرک ها و طرح ‌های جبهه دشمن و منطقه‌ای آن حاصل شده، از دستاوردهای ارزشمند دفاع مقدس می‌باشد.

ضمن تبریک به ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره الهام بخش و حرکت آفرین امام خمینی(ره) و شهیدان عالی مقام انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بر ضرورت تبیین عالمانه و تأثیرگذار فرهنگ و تاریخ دفاع مقدس برای نسل جدید و توجه به این نکته که دشمن میدان نبرد را از "جنگ سخت" به "جنگ نرم" تغییر داده، تأکید کرده و اعلان می نماید که با اتکا به آموزه‌ های هشت سال دفاع مقدس و تجارب نوین، از رویارویی با تهدیدهای فرامنطقه‌ای، همراه با آحاد مردم غیور انقلاب اسلامی با هوشمندی و هوشیاری و با تأسی از رهنمود های ولی امر مسلمین و فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی)، اجازه نخواهیم داد که کوچکترین تهدیدی متوجه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و کیان کشور شود.

29216

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709995

برچسب‌ها