۰ نفر
۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰

ایسنا نوشت: به دنبال تغییر در راهبردهای آمریکا در قبال طالبان و افغانستان، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در صدد آن است تا تعداد نیروهای خود را در این کشور افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقام‌های ناتو گفته‌اند که این ائتلاف نظامی قرار است تعداد نیروهای خود را در افغانستان افزایش دهد.

نیروهای جدیدی که قرار است به افغانستان اعزام شوند، نقش عملیاتی نخواهند داشت بلکه به آموزش نیروهای ارتش این کشور خواهند پرداخت.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: تصمیم گرفته‌ایم تعداد نیروها را افزایش دهیم تا به افغان‌ها کمک کنیم که از بن‌بست خارج شوند و این پیام را به شبه‌نظامیان و طالبان ابلاغ کنیم که در نبرد پیروز نخواهند شد.

وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو قرار است استقرار تعداد بیشتری از نیروهای نظامی در افغانستان را در بخش دوم نشست دو روزه خود که چهارشنبه آغاز می‌شود، به تصویب برسانند.

یک مقام ناتو اظهار کرد: این نیروهای جدید از آغاز ۲۰۱۸ در افغانستان مستقر خواهند شد.

در همین حال، دبیرکل ناتو تأکید کرد: حمله اخیر به دفتر یک شبکه تلویزیونی در کابل نشان‌دهنده اهمیت مبارزه با شبه‌نظامیان و حمایت از نیروهای امنیتی افغان است.

کی بیلی هاچینسون، نماینده واشنگتن در ناتو نیز اعلام کرد: هدف آمریکا این است که به شبه‌نظامیان طالبان نشان دهد که آنها نمی‌توانند در روند مبارزه پیروز شوند.

وی خاطرنشان کرد: ما خواستار آن هستیم که پاکستان وارد عمل شود و تاثیری مثبت در کمک به ایجاد ثبات در افغانستان بگذارد.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 725309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =