استاندار لرستان گفت: حرکت عمرانی خوبی در چگنی شروع شده که نیازمند تسریع است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، دکتر سیدموسی خادمی در بازدید از چگنی اظهار داشت: تعدادی از پروژه‌های عمرانی و اقتصادی این شهرستان مورد بازدید قرار گرفت که طی آن ساختمان اداری کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز با مساحت ۱۱۰۰ مترمربع به بهره‌برداری رسید.

وی به ایستگاه پمپاژ آب این شهرستان اشاره کرد و افزود: قرار است ۱۷۰۰ هکتار از اراضی منطقه توسط این ایستگاه آبی شوند که متاسفانه از سال ۸۲ کار ساخت آن متوقف شده است؛ در بازدید امروز مقرر شد که تا سال زراعی جدید یعنی حداکثر ظرف شش ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

دکتر خادمی از جمله طرح‌های در دست اقدام شهرستان به پروژه‌های بهداشتی- درمانی اشاره کرد و گفت: در این راستا حدود ۱۳ طرح با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان در منطقه تعریف شده که برخی از آنها مورد بازدید قرار گرفت.

استاندار لرستان ادامه داد: شش مورد از این طرح‌ها خانه بهداشت هستند که بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و امیدواریم در آینده به بهره‌برداری برسند.

وی به جاده بین دو شهر دوره و ویسیان اشاره کرد و بیان داشت: این جاده راه ارتباطی است که منطقه را به محور اصلی خرم‌آباد- دوره متصل می‌کند؛ طول مسیر هشت کیلومتر بوده که شش کیلومتر آن زیرسازی شده و مابقی در حال انجام است.

دکتر خادمی ادامه داد: این جاده نیازمند اعتبار بوده چراکه از پروژه‌های خوبی است که باید انجام شود.

استاندار لرستان با اشاره به عبور بخشی از جاده چهاربانده پلدختر- خرم‌آباد از این محدوده گفت: این طرح نیز با اعتباری حدود ۷۰ میلیارد تومان از مرداد امسال شروع شده و پیشرفت خوبی نیز داشته است؛ قریب به ۲۴۰۰ متر تونل در این محور تعبیه شده که کار سنگینی بوده و در بخش‌های مختلف شروع شده است.

به گفته وی حرکت عمرانی و اقتصادی خوبی در شهرستان برقرار شده که نیازمند تسریع در آن است.

دکتر خادمی به بازدید از کارخانه صدر فولاد نیز اشاره کرد و اظهار داشت: این مجتمع روی کاغذ آماده حرکت بوده و بازار قطعات فولادی نیز مناسب است اما مشکلاتی دارد که با سرمایه‌گذار و مالک مذاکراتی در این رابطه خواهیم داشت تا بتواند آنها را حل کند.

استاندار لرستان تصریح کرد: این کارخانه باید شمش وارد کرده و میلگرد به بازار عرضه کند؛ اگر راه‌اندازی شود طرح توسعه نیز دارد که باید آن را حمایت کرد تا فرآیند ذوب را به نورد اضافه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان تسهیل کننده به این کارخانه فرصتی دو ماهه داده‌ایم تا مشکلات خود را حل و فعالیتش را آغاز کند. اگر این زمان بگذرد و کاری نکند روش‌های دیگری را پیگیری خواهیم کرد.

دکتر خادمی اظهار امیدواری کرد که سرمایه‌گذار طرح بتواند طی این مدت مشکلات واحد را مرتفع کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =