۰ نفر
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
نصب پارکومتر الکترونیکی در خرم آباد

همشهری نوشت: پارکومتر الکترونیکی در خرم آباد نصب می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری خرم آباد با بیان خبر فوق گفت: به استناد ماده 15 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی ، در شبکه معابر شهری، پر ترافیک که برابر مقررات راهنمایی رانندگی ممنوعیت توقف وجود ندارد با تصویب شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور، شهرداری ها می توانند برای مدیریت پارک های مجاز حاشیه ای ابزارها و وسایل لازم از قبیل ایست سنج(پارکومتر) نصب کنند.

اردشیر سالارپور افزود: برای توقف در محدوده زمانی 7 صبح تا 9 شب که میزان آن به پیشنهاد شورای اسلامی شهرها تعیین می شود.

وی ادامه داد: وجوه حاصله از این موضوع پس از واریز به حساب خزانه در اختیار شهرداری ها قرار می گیرد تا در جهت توقف گاهها (پارکینگ) در همان شهر هزینه شود.

این مسئول در شهرداری خرم آباد بیان کرد: فاز اول اجرای این طرح در شهر خرم آباد از هسته مرکزی شهر (خیابان آیت الله طالقانی، میدان شهدا، خیابان آیت الله کاشانی، تختی و حریم قلعه) به صورت دو طرفه و از میدان امام حسین تا پل حاجی علی عسگر نیز به صورت دوطرفه پارکومتر الکترونیکی نصب می شود.

سالارپور گفت: شهرداری خرم آباد برای اجرای طرح مزایده را به زودی برگزار و از شرکت های ذی صلاح و دارای رزومه کاری، صاحب گواهی صلاحیت کار و مجهز بودن به سیستم آفلاین اقدام به همکاری می کند.

وی ادامه داد: این طرح در راستای روان سازی ترافیک در شهر ایجاد می شود و یکی از دلایل انتخاب این مناطق برای طرح نیز وجود بیشتر مراکز تچجاری، درمانی، آموزشی و... در این مسیرها است.

سالارپور افزود: علاوه بر این فروشگاههای تجاری زیادی نیز در این مسیرها وجود دارد که برخی از انها خود را مالک خیابان می دانند و اجازه پارک به دیگران نمی دهند و تنها خودشان مرا مجاز به استفاده از آن می دانند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری خرم آباد اظهار کرد: به همین منظور برای ساماندهی و نظم بخشی به این مناطق و روان سازی ترافیک، برقراری غدالت برای همه شهروندان برای برخورداری از جای پارک این طرح اجرایی می شود.

وی بیان کرد: در فازهای بعدی نیز مناطق با الویت در دستور کار قرار می گیرند.

 

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =