اینترنت، ارتباطات را محاکمه می‌کند

با حمایت غول‌های دنیای آی تی از شکایت انجمن اینترنت / Internet Association از کمیسیون ارتباطات فدرال/ FCC، قانون مُرده «بی طرفی نت» وارد فاز تازه‌ای از مرافعه حقوقی طولانی مدت شد.

 

به گزارش خبرآنلاین، یک روز بعد از فرمان جدید «آجیت پای» مبنی بر لغو قانون «بی طرفی نت» / Net Nutrality بزرگترین لابی مشتکل از کمپانی‌های آی تی فرمان مقابله به مثل را صادر کرده و تصمیم گرفتند تا پای کمیسیون ارتباطات فدرال را به دلیل این تصمیم به دادگاه بکشانند.{لینک}

کمپانی هایی مانند گوگل، فیس بوک، آمازون، نتفلیکس و توئیتر به عنوان اعضای انجمن اینترنت / IA به کیس حقوقی علیه کمیسیون ارتباطات فدرال پیوستند تا بتوانند حقوق از دست رفته خود و کاربران را مجددا به دست بیاورند.

«مایکل بِکِرمن» مدیر اجرایی انجمن اینترنت در این باره گفت: "نسخه نهایی فرمان «آجیت پای» همان طور که انتظار می‌رفت، حمایت از مصرف‌کننده در برابر اپراتورهای اینترنتی را به طور کامل از بین برده است.این قانون علیه یک اینترنت آزاد و باز و علیه کاربران اینترنت شکل گرفته است و ما از طریق قانونی سعی خواهیم کرد حقوق از دست رفته کاربران را با کمک غول‌های آی تی بازیابی کنیم."

البته چنین امری به این زودی محقق نخواهد شد چرا که باید این نوع کیس‌های حقوقی از سوی اداره فدرال مورد تایید قرار گرفته تا روند اداری خود را طی کند.

قانون بی طرفی نت در زمان اوباما و با احترام به حقوق مشتری و مشتری مداری تصویب شد و اپراتورها را از کم و زیاد کردن سرعت اینترنت در قبال کاربران پرمصرف بر حذر می داشت و در مجموع بر آزادی اینترنت تاکید می‌کرد و دخل و تصرف روی دیتای خصوصی کاربران را محدود می‌کرد.

با روی کارآمدن ترامپ و تغییر رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال، دولت جدید علیه مردم گام برداشت و در یک حرکت آشکار به سود اپراتورهای اینترنتی قانون مصوب اوباما را لغو کرد.

با لغو این قانون هم کاربر دچار آسیب شده و هم کمپانی‌های آی تی مانند گوگل، فیس بوک و ... معتقدند محدودیت در استفاده از اینترنت باعث کند شدن روند توسعه آی تی خواهد شد.

حالا اینترنت در لباس IA در برابر ارتباطات FCC صف‌آرایی کرده تا بتواند حقوق از دست رفته کاربران را در برابر دولتی‌ها بگیرد.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 743552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • hasan A1 ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    0 0
    قطع کردن اینترنت باعث میشود بهنه ای به دست خارجیها بیفتد ران وق بشر ست مام ردم مخالف قطع تلگرامن.موقتی خوبه ولی سریع وصلش کنید.