کارگردان زن یونانی و مرد ایرانی، شخصیت زنان را تحلیل می‌کنند

کاترینا اوانجلاتو، کارگردان تئاتر و اپرای یونانی همراه با شکرخدا گودرزی در پنلی مشترک به تحلیل شخصیت زنان در آثار مفاخر ملی سرزمین خود خواهند پرداخت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کاترینا اوانجلاتو، کارگردان تئاتر و اپرای یونانی در سی‌ و‌ ششمین جشنواره تئاتر فجر، به دعوت بخش بین‌الملل، پنلی تخصصی و مشترک با شکرخدا گودرزی خواهد داشت. او در حوزه تئاتر و فلسفه تحصیل و از سال 2006 در تئاتر ملی یونان تولیدات بسیاری را کارگردانی کرده است و در بسیاری از موسسات آموزشی شناخته شده، از جمله دانشگاه آتن تدریس می‌کند.

اوانجلاتو جوایز متعددی را تحت عنوان بهترین کارگردان، بهترین هنرمند جوان و بهترین اثر برای کارهای اجراییش دریافت کرده است. او مدت‌ها روی تراژدی‌های یونانی مطالعه کرده و در اپرای ملی یونان اجراهای متعددی را با اقتباس از این آثار روی صحنه برده است.

شکرخدا گودرزی نیز با سال‌ها سابقه در نمایشنامه‌نویسی و کاگردانی، همواره نگاهی معاصر به خوانش آثار کلاسیک داشته است. او با تسلطی که روی شخصیت‌های اساطیری و حماسی ایران دارد، اوانجلاتو را در این پنل همراهی خواهد کرد.

این دو در این پنل، به تحلیل شخصیت زنان در آثار مفاخر ملی سرزمین خود خواهند پرداخت و به مطالعه‌ای نوین در آثار شاخص دو شاعر نامدار در سطح بین‌المللی، حکیم فردوسی شاعر شاهنامه و ارویپید تراژدی‌نویس یونانی خواهند پرداخت. از کلیه دانشجویان و علاقمندان به تئاتر، ادبیات حماسی و اسطوره‌شناسی دعوت می‌شود که در این گفتگوی بینافرهنگی شرکت کنند.

 این پنل دوم بهمن، در سالن امیرخانی خانه هنرمندان ایرانشهر، از ساعت 17 تا 20 برگزار خواهد شد. جشنواره تئاتر از 28 دی تا 9 بهمن برگزار می‌شود.

58242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 744588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =