دیتاسنتر اردبیل با سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی می شود

لایحه پیشنهادی شهردار اردبیل به شورای شهر مبنی بر اجرای طرح های فیبر نوری و دیتاسنتر شهرداری با مشارکت بخش خصوصی، با رای اکثریت اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ شهردار اردبیل در سیزدهمین جلسه شورای شهر در دفاع از این طرح با بیان اینکه هر شهری برای دستیابی به توسعه پایدار نیازمند حرکت به سمت شهر هوشمند است، اظهار کرد: در مزیت راه اندازی دیتاسنتر در شهرداری همین بس که بدانیم، با راه اندازی این طرح، در هزینه های سنگینی که شهرداری از بابت نگهداری دیتا به دیتاسنترهای واقع در مرکز کشور پرداخت می کند، صرفه جویی شده و از طرفی به درآمدزایی پایدار برای شهرداری نیز منجر می شود.

حمید لطف‌اللهیان بیان کرد: از دیگر مزایای راه اندازی دیتاسنتر برای شهرداری اردبیل این است که در آینده می توانیم در جهت توسعه برنامه‌های شهر الکترونیک همچون کارت هوشمند شهروندی، خدمات ATM و... از این امکان بهره‌برداری کنیم.

وی اضافه کرد: مشارکت شهرداری با بخش خصوصی برای اجرای فیبر نوری و گسترش آن در سطح شهر نیز در راستای همین اهداف صورت می گیرد.

لطف‌اللهیان از شرکت "فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد" (فناپ) به عنوان سرمایه‌گذار طرح مذکور با سوابق علمی و اجرایی قوی یاد کرد و گفت: طبق مذاکراتی که از ابتدای سال جاری با این شرکت داشتیم، شرکت فناپ جهت راه اندازی دیتاسنتر شهرداری اردبیل با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ میلیارد تومان در سال اول اعلام آمادگی کرده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 734020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =