قبادی: توسعه کشور بدون مشارکت مردم ممکن نیست/ دولت دوازدهم جوان‌تر خواهد بود

ایلنا نوشت: رئیس تشکل حامیان مردمی دولت (حمد) با بیان این که توسعه انسانی مقدم بر توسعه اقتصادی است، گفت: توسعه کشور بدون مشارکت مردم ممکن نیست.

عیسی قبادی، در گردهمایی اعضای ستاد مردمی دکتر روحانی (حمد) در استان قم، که با حضور نمایندگان بیوت آیت الله صانعی و بیات زنجانی و جمعی از مسئولین استانی در محل تالار فرهنگیان شهر قم برگزار شد، اظهار داشت: ایران اسلامی و مردم کشورمان، امروز با مشکلات مختلف ریز و درشت از جمله مشکلات اقصادی روبرو هستند اما اگر بررسی کنیم و نگاهی به انتخابات گذشته داشته باشیم، می‌بینیم که مردم برای رفع این مشکلات، راه درستی را انتخاب کرد.

او با بیان این که دولت تدبیر و امید در ابتدای کار خود در چهار سال پیش، مشغول آواربرداری از مشکلات بجا مانده از دوره قبل بود و به همین دلیل تلاش و مجاهدتی بی‌وقفه در زمینه های مختلف صورت گرفت، خاطرنشان کرد: به لطف خدا در دوران چهار سال گذشته دولت تدبیر و امید، و در حوزه بین الملل، شاهد آن بودیم که با مجاهدت ها و تلاش های بی وقفه ای که صورت گرفت و دولت توانست به سرعت، بر افکار عمومی جهان غلبه کرده و این سخن را مخالفین نظام جمهوری اسلامی ایران هم معترف هستند.

عصبانیت مخالفین نظام از دستاوردهای دولت روحانی

رئیس ستاد مردمی حامیان دولت (حمد) با اشاره به دست اندازی ها و توطئه های دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین الملل با دستاوردهای مختلف دولت از جمله برجام، گفت: عصبانیت مخالفان نظام را می توان به عنوان معیار و سنجه ای برای موفقیت کشور دانست.

دولت روحانی ایران هراسی را به ایران دوستی تبدیل کرد

وی با اشاره به مشکلات قبل از برجام و تحریم های همه جانبه علیه ملت ایران که توسط شورای امنیت سازمان ملل بر علیه ملت ایران تحمیل شده بود، خاطرنشان کرد: وقتی کشوری در ذیل ماده7 قرار می گیرد، سرنوشتی بسیار سخت پیش رو دارد اگر نگوییم جنگ و بحران های سنگینی که کشور را از پا در می آورد بر او وارد خواهد شد، در خوشبینانه ترین حالت می گوییم که باید شرایط سختی را پشت سر بگذارد؛ دقیقا در چنین شرایطی بود که دیدیم دولت با تیم مذاکره کننده ای که انتخاب کرده بود و همواره هم مورد تأیید رهبر معظم انقلاب و برخواسته از مردم و مورد حمایت ملی بود، توانست در عرصه بین الملل، دشمنان ملت ایران و دشمنان نظام جمهوری اسلامی را به سمت انزوا بکشاند و از سوی دیگر، به سرعت اعتماد عمومی جهان را به سمت ایران برگرداند و در واقع آن ایران هراسی را به ایران دوستی تبدیل و کشور را از آن وضعیت سابق نجات داد.

قبادی افزود: اگر کشور ایران همچنان در ذیل قطعنامه بند 7 شورای امنیت سازمان ملل بود و تحریم ها به مانند گذشته ادامه داشت، و از سوی دیگر انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا را هم به این شرایط اضافه می کردیم، مشخص نبود که چه اتفاقی رخ می داد؛ اما متأسفانه عده ای با بی انصافی، منکر همه دستاوردهای دولت می شوند.

وی گفت: با برجام کار بزرگی اتفاق افتاد و ما به سرعت شاهد موفقیت دولت در عرصه های مختلف و به ویژه رونق اقتصاد کشور هستیم؛ اصولا در همه حوزه های حتی غیر اقتصادی، شاخصه هایی که می بینیم و آمارهایی که از دولت ارائه می شود، نشان از موفقیت چشمگیر دولت دارد.

دستاوردهای دولت در حوزه های مختلف چشمگیر بود

رئیس ستاد مردمی حامیان دولت با اشاره به دستاوردهای دولت تدبیر و امید در طول 4سال گذشته، گفت: در حوزه کشاورزی و بعد از سال ها، مجددا، به خودکفایی گندم برگشتیم و در این راستا نزدیک به 15هزار میلیارد خرید گندم توسط دولت صورت گرفت که این پول سر سفره کشاورزان رفت.

وی با بیان این که با اقدامات دولت روحانی، در حوزه های انرژی و نفت و گاز نیز به سرعت به شرایط عادی و دوران قبل از تحریم ها برگشتیم، یادآور شد: تولید نفت کشور که با وجود تحریم ها، به کمتر از یک میلیون بشکه رسیده بود، با رفع تحریم ها در این زمینه، به بیش از 2میلیون بشکه رسید و همچنین در عرصه صادرات محصولات پتروشیمی، شاهد آمار 41 تا 42درصدی شدیم.

قبادی با اشاره به رشد و توسعه صنعت گردشگری در زمان دولت آقای روحانی، گفت: امروزه رشد کشور در این زمینه به 9درصد رسیده در حالی که قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، و زمانی که تیتر منفی بسیاری از اخبار مهم دنیا بودیم، تقریبا توریستی درکشور ما وجود نداشت و آسیب بسیاری به صنعت گردشگری کشورمان وارد شده بود، اما امروز ایران اسلامی مورد توجه گردشگران دنیا قرار دارد.

تجهیز 20هزار روستا به اینترنت پرسرعت در دولت روحانی

وی خاطرنشان کرد: در عرصه ارتباطات نیز، نزدیک به 20هزار روستا در زمان دولت روحانی به شبکه اینترنت متصل شده و آن فاصله ای که در این خصوص، بین شهرها و روستاها بود امروز برطرف شده و روستاهای ما هم دسترسی به اینترنت و اطلاعات آزاد دارند.

رئیس ستاد مردمی روحانی در ایام انتخابات، با اشاره به اقدامات دولت در عرصه بهداشت و این که 11میلیون شهروند ایرانی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند، گفت: در حالی که کمتر از دو سال از عمر دولت آقای روحانی نگذشته بود، و دولت عملا آورده ارزی نداشت، اما با تمام توان به عرصه سلامت ورود کرده و خدمات بی نظیری به مردم ارائه شد به گونه ای که امروز حدود 10میلیون نفر از خدمات درمان رایگان و بیمه طرح سلامت بهره مند شدند.

مردم با انتخاب روحانی به بی انصافی نه گفتند

وی با بیان این که کارنامه دولت روحانی در عرصه های مختلف کارنامه موفقی بوده است، گفت: مخالفین دولت هر چه می خواهند بگویند و بی انصافی کنند و فریاد بزنند اما بدانند که ملت ایران در انتخابات اخیر، تشخیص درستی داد و در این شرایط و بزنگاه تاریخی با رأی قاطع به دولت، به مردم دنیا نشان دادند که ملت ایران در کلیت تصمیم گیری های شان عاقلانه تصمیم می گیرند.

قبادی با انتقاد از حملات غیر منصفانه مخالفان دولت به روحانی و دیگر دولتمردان، گفت: همه این اقدامات غیرمنصفانه مخالفان دولت، حکایت از آن دارد که دولت روحانی دولتی مظلوم است؛ دولتی که بسیاری تریبون ها و بلندگوها و برخی رسانه ها همواره در جهت تخریب رئیس جمهور و دیگر دولتمردان او قدم برداشتند اما مردم در روز 29خردادماه96، با انتخاب مجدد جناب روحانی، آگاهی و هوشیاری خود را در مقابل این کارهای غیر منصفانه نشان دادند.

چگونگی تشکیل ستاد حمد

وی با بیان این که انتخاب مجدد جناب آقای روحانی به ریاست جمهوری، نشان می دهد که کلیت سمت و سوی مردم، به طرف عقلانیت است، گفت: از آن جایی که ما فضای غیر منصفانه و تخریب ها علیه آقای روحانی و دولت ایشان را قبل از انتخابات پیش بینی میکردیم، یک سال قبل از شروع انتخابات، جمعی از دوستان و علاقه مندان به نظام و انقلاب، تشکلی به نام حامیان مردمی دولت (حمد) را راه اندازی کردیم که هم پیش از انتخابات، کمک های فکری مختلفی به دولت داشت و هم این که با لطف و عنایت خدا، در انتخابات هم حضوری مؤثر داشتیم.

توسعه کشور بدون مشارکت مردم ممکن نیست

رئیس ستاد حامیان مردمی دولت (حمد) با تأکید بر مفید بودن استفاده از ظرفیت تشکل مردمی هوادار دولت، گفت: در همه جای دنیا هم همین است که اگر دولت ها می خواهند موفق باشند، باید مردم را کنار کار خودشان داشته باشند.

وی با بیان این که اگر ما در زمان انتخابات از مردم رأی بخواهیم و بعد از انتخابات بگوییم به خانه های تان بروید و دولت کاری با شما ندارد، صحیح نیست، گفت: اگر به دنبال توسعه حقیقی ایران هستیم، باید بدانیم که توسعه بدون حضور و مشارکت مردم اتفاق نخواهد افتاد. اصلا عرصه هایی وجود دارد که دولت نمی تواند به آن عرصه ها ورود کند و شاید اصلا امکان آن را هم نداشته باشد، و در این جا مردم باید باشند.

قبادی با بیان این که دولتمردان برای توسعه متوازن، باید در همه حوزه های فرهنگی، اقتصادی و ...، مردم را کنار خود داشته باشد، گفت: هر کشوری که آثاری از توسعه متوازن در آن مشخص است، یقینا مردم پای کار هستند و مردم حرف اول و آخر را در آن کشور می زنند؛ و از این رو اگر دولت ایران اسلامی هم بخواهد به موفقیت های چشمگیری دست یابد، باید مردم را در قالب های مختلف تشکل ها، سازمان های مردم نهاد و ... داشته باشد و به آن ها میدان بدهد.

توسعه انسانی مقدم بر توسعه اقتصادی است

رئیس ستاد مردمی حامیان دولت (حمد)، با بیان این که امروزه در دنیا مفهوم توسعه، در کنار مفهوم مشارکت مردمی به کار رفته و در کل از واژه توسعه مشارکتی استفاده می شود، گفت: در کشورهای توسعه یافته، همواره اصل بر این است که ساختارهای اجتماعی به مراتب از ساختارهای صنعتی مهمتر بوده و کشوری اگر بخواهد به رشد و توسعه صنعتی خود ببالد، باید در ابتدا به توسعه انسانی خود ببالد و توسعه انسانی به مراتب مهم تر از توسعه صنعتی دیده می شود و اصولا مشارکت مردم به صورت خودجوش و بدون فراخوان دولتی، اصل و مبنای توسعه خواهد بود.

وی با بیان این که هر جای دنیا توسعه ای اتفاق افتاده، مردم حضوری آگاهانه داشته اند، گفت: در کشورهای مختلف دنیا که مردم به عنوان شهروند ناظر هستند، آن کشور به سلامت می تواند کارها و امورات خود را انجام دهد؛ و بالعکس اگر مردم حضور نداشته باشند و کارها بدون نظارت مردم باشد، چه بسا دستگاه حاکم به فساد کشیده شود.

قبادی گفت: در قانون اساسی هم پیش بینی شده است و در فرمایشات امام خمینی(ره) هم هست که ما مردم را نیاز داریم که پای کار باشند و برای پیشرفت امور کمک کنند؛ بنابراین شکل گیری تشکلی تحت عنوان حامیان مردمی دولت (حمد) و انسجام آن در کشور از ضروریات و بدیهیات است؛ همه دولتمردان باید به این امر واقف باشند و بپذیرند که این مردم هستند که می توانند دولت را در سختی ها و مشکلات کمک کنند و اما از طرف دیگر هم دولت وظایف و تکالیفی دارد و باید تمام همت خود را صرف این کند که مردم را در این وضعیت و شرایط اقتصادی کمک کند.

فعالیت 2600ستاد انتخاباتی روحانی در روستاها

وی با تأکید بر توجه بیشتر دولتمردان بر خدمت رسانی به روستاییان کشور، یادآور شد: در ایام انتخابات ریاست جمهوری سال 96، در بیش از 2600 روستا در سراسر کشور ستادهای مردمی حامیان دکتر روحانی تحت عنوان (ستاد حمد) تشکیل شد و بسیاری از روستاییان فعالیت های خالصانه در آن داشتند.

توسعه روستاها با نگاه تک بعدی اقتصادی محقق نمی شود

رئیس ستاد مردمی حامیان دولت (حمد) با بیان این که دولت باید آگاهی روستاییان را قدر دانسته و خدمات شایسته و درخور شأن را به آنان ارائه کند، گفت: از برخی اقتصاددانان گلایه مند هستیم که همیشه قرائت اقتصادی از مفاهیم روستا داشته و همیشه در بحث از توسعه روستاها، تعریف اقتصادی دارند در حالی که باید در خصوص بحث توسعه روستاها، به همه جوانب توجه کرد و تعریف های فرهنگی و اجتماعی هم داشت، چرا که توسعه با نگاه تک بعدی اقتصادی محقق نمی شود.

لزوم رسیدگی مالی ویژه دولت به روستاییان

وی با انتقاد از تفکری که رسیدگی ویژه مالی دولت به روستاییان را باعث افزایش نقدینگی در کشور و افزایش تورم می داند، گفت: سر ریز کردن و کمک مالی به روستاها، باعث تورم و باعث رشد نقدینگی و تورم نخواهد بود؛ چرا که روستایی به درستی اشراف بر اقتصاد زندگی خودشان دارند؛ روستایی ولخرج نیست و نخواهد بود، روستایی امکانات تفریحی آن چنانی ندارد؛ و روستایی پول را حیف و میل نمی کند؛ از این رو ما از دولتمردان می خواهیم که رسیدگی های مالی ویژه ای به روستاییان داشته باشند و بدانند که روستایی مبنای توسعه کشور است.

قبادی تصریح کرد: انتظار داریم که در دولت دوم آقای روحانی، با تمام توان در جهت شکوفا کردن اقتصاد روستایی گام برداشته شود تا در نهایت باعث مهاجرت معکوس باشیم و مردم به روستاهای خودشان بازگردند.

وی یادآور شد: روستاییان با حضورشان در ستادهای مردمی جناب آقای روحانی، آگاهی و بینش سیاسی خود را نشان داده و این رویداد مبارک بر خلاف سخن برخی افراد بود که می گفتند روستاییان از دولت دکتر روحانی رویگردان شده اند؛ البته در دو سه سال اخیر شاهد توجه بیشتر دولت به روستاها هم بودیم که امیدواریم این توجه بیش از پیش شود.

باید از احزاب دولت ساخته فاصله بگیریم

رئیس ستاد مردمی حامیان دولت (حمد) با بیان این که به دلایل مختلف باید این تشکل نوپا، استوار و ماندگار شود، گفت: می دانیم که این کار به دلیل ماهیت صد در صد مردمی آن دشوار است، چرا که احزاب و تشکل ها در کشور ما، همواره از بالا به پایین شکل گرفته و از سوی نهادهای قدرت و ثروت حمایت می شدند؛ یعنی تقریبا همه احزاب و گروه های ما دولت ساخته بودند و مردم در ساخت اصلی آنها نقشی نداشتند، و بر این اساس اغلب گروه های مردمی که تشکیل شدند، نتوانستند قوام و دوام داشته باشند و این به دلیل این است که همه چیز در کشور ما به سیاست مربوط شده است.

ستاد حمد می تواند سنگ بنای پشتوانه مردمی دولت باشد

وی با بیان این که باید آرام آرام از سوی احزاب دولت ساخته فاصله بگیریم و به تشکل های مردمی میدان دهیم تا آرام آرام جایگاه واقعی مردم دیده شود، گفت: تشکل حامیان مردمی دولت (حمد) که در انتخابات اخیر و در حمایت از آقای روحانی ظهور و بروز خود را نشان داد، می تواند به عنوان سنگ بنایی باشد که در حوزه های اجتماعی و سیاسی برای تقویت حضور مردم در عرصه کمک به دولت به کار آید.

قبادی یادآور شد: در انتخابات اخیر ریاست جمهوری، ستادهای مردمی حامیان دکتر روحانی (حمد) در 31 استان کشور فعال بود و فعالیت جدی هم داشتند که مورد توجه واقع شد؛ فعالیت حامیان مردمی دولت در همه جای ایران بسیار خوب بود، اما در برخی استان ها این فعالیت ها آنقدر گسترده تر بود که حتی پیشتازتر و مقدم تر از ستادهای اصلی کار کردند.

وی با بیان این که تشکیل ستاد حمد (حامیان مردمی دولت) گامی بود که برداشته شد و امیدواریم این حرکت استمرار داشته باشد، گفت: امتداد فعالیت های ستاد حمد (حامیان مردمی دولت) را در سال های پیش رو دنبال می کنیم چرا که معتقدیم حامیان مردمی دولت در عرصه های مختلفی که دولت با آن روبرو خواهد بود، می توانند کمک دولت و همراه دولت باشند.

رئیس ستاد مردمی حامیان دولت (حمد) با بیان این که دغدغه حامیان مردمی جناب آقای روحانی موفقیت دولت است، گفت: رأی مردم به آقای دکتر روحانی در انتخابات، با وجود تخریب های مختلفی و وحشتناکی بود که صورت گرفت و از این نظر باید گفت که مردم رأی معناداری به جناب آقای روحانی داده و بار سنگینی را بر روی دوش دولت گذاشتند که باید از این بار سنگین، به نحو شایسته امانت داری کنیم.

وی گفت: حامیان مردمی دولت در تمام کشور، آمادگی دارند که کمک کار دولت باشند تا در 4سال آینده، با تمام توان بتواند اقتصاد کشور را شکوفا کرده و به سمت توسعه به پیش ببرد.

دولت آینده آقای روحانی، جوان تر خواهد بود

قبادی با بیان این که یقینا دولت آینده دولت کارآمدتر و جوان تری خواهد بود، گفت: کارهای بسیار زیادی پیش رو داریم و نباید به خود ببالیم که در انتخابات رأی آوردیم و پیروز شدیم، بلکه باید بدانیم که رأی مردم، امانتی است که در اختیار ما قرار گرفته و باید همه کمک کنیم تا دولت موفق باشد؛ ما باور داریم که بار سنگینی را همه به عنوان حامی دولت به دوش داریم.

ارائه گزارش ستادهای حمد به دکتر روحانی

وی در پایان سخنان خود با اشاره به فعالیت ستاد مردمی حامیان دولت (حمد) در استان قم و تشکر از اعضای فعال این ستاد، گفت: از آقای علی چهرقانی که ریاست ستاد حمد (حامیان مردمی دولت) در استان قم را به عهده داشته و با دست خالی و کمترین امکانات، به درستی کار را مدیریت کردند تشکر ویژه ای دارم؛ به ویژه این که در شرایط سخت استان قم، این فعالیت ها ارزشمندتر است؛ ما تمام اخبار و گزارشات عملکرد ستادهای حمد را به رئیس جمهور منتقل کردیم و استان به استان گزارش دادیم که مورد توجه ایشان هم واقع شد.

رئیس ستاد مردمی حامیان دولت (حمد) در بخش پایانی سخنان خود گفت: امیدواریم با ایجاد تشکل حامیان مردمی دولت، خدمتی به جامعه کرده باشیم و البته رضایت ما در این است که انشاءالله دولت در عرصه خدمت به مردم موفق و عزت ایران اسلامی بیشتر و بیشتر شود که خوشبختانه با روی کار آمدن جناب آقای روحانی در انتخابات، عزت ایران در عرصه بین الملل دوچندان شد و امیدواریم این حرکت عزتمندانه همچنان ادامه داشته باشد.

تشکر از بیوت آیت الله صانعی و بیات زنجانی برای حضور در ستاد مردمی حامیان دولت

وی در پایان با اشاره به حضور نمایندگان بیت آیت الله صانعی و بیت آیت الله بیات زنجانی در گردهمایی فعالان ستاد مردمی دکتر روحانی در قم و مراسم ضیافت افطار گفت: از این که بیت این دو مرجع تقلید خود را جزء حامیان مردمی آقای روحانی می دانند و در جمع فعالان ستاد مردمی حامیان دولت حاضر شده اند، بسیار خرسندیم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =