وزیر کشور با بیان اینکه تاریخ را تحریف کردن و خلیج فارس را نامی دیگر گذاردن نشانه ضعف است گفت: ما با سلاح های هسته ای همانطور که مقام معظم رهبری با آن مخالفند، مخالفیم

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری‌ها،رحمانی فضلی در آیین تکریم و معارفه استاندار کردستان گفت: برجام فقط حل يك مسئله سياسي نبود بلكه اثبات احقاق حق ملت ايران و اثبات دروغ گويي و اتهام و تهمت سلطه و استبداد جهاني بود و برجام با اجماع جهاني حاصل شد.

وزیر کشور افزود: آمريكايي ها بودند كه بر عليه ملت ايران در انقلاب ايستادند و بعد از انقلاب چندين بار كودتا را آزمايش كردند و جنگ را بر اين ملت تحميل كردند همچنين هواپيماي مسافربري ايران را زدند و تحريم و فشار را بر اين ملت افزودند و اكنون هم سند بين المللي كه موجب افتخار اين ملت است را در ملأ عام در يك تحريف تاريخي از خليج هميشه فارس از يك اسم معجول نام برديد؛ شما قابل اعتماد نيستيد.

اهم صحبت های او در کردستان از این قرار است:

*القاعده و طالبان و داعش را آمريكا ايجاد كرد و مگر شما نبوديد كه در ايام انتخابات گفتيد اين امريكا بود كه داعش را توليد و تقويت كرد و اين سخن را همين اقاي ترامپ به زبان اورد.

*ايران مامن كردستان است و ما به هيچ وجه حاضر به تغيير مرزهاى جغرافيايي در منطقه نيستيم و اين موضع صريح و رسمى جمهوري اسلامي است.

* معتقدیم که در درون مرزها باید همه مردم با هر نوع اعتقاد، نژاد، مذهب و زبان در مقابل قانون اساسی برابر باشند و به حقوقشان برسند و این اعتقاد دینی ماست که در قانون اساسی هم ذکر شده است.

* تعیین مرزهای منطقه خواست رژیم صهیونیستی و آمریکا است آنهایی که داعش را تقویت می کنند و موجب آوارگی ناموس مسلمین هستند چطور می توانند به فکر مسلمانان باشند؟ ما بر اساس قانون و اعتقادات و شعور و فهم مان مسائلمان با یکدیگر را می بینیم و حل می کنیم و اجازه نمی دهیم کسانی که دل در گرو نابودی اسلام دارند در مسائل منطقه دخالت کنند.

* دنیا بداند که نمی تواند با زبان تهدید با ملت ایران صحبت کند.

* اگر می خواهیم تهدیدات را به صفر رسانده و قدرت مداخله دشمنان را به حداقل برسانیم باید اقتصادمان را تقویت کنیم.

* در حوزه قدرت نظامی نیز ما نه هراسی از آنها داريم و نه بر اساس حرف آنها برنامه ریزی می کنیم، امنیت مان را مدیون مردم هستیم و امنیت را هم بستر توسعه و پیشرفت می دانیم.

* از سلاح های متعارف و لازم در حدی که قوانین و اعتقادات ما اجازه می دهد استفاده خواهیم کرد و آن را توسعه خواهیم بخشید و در این زمینه به حرف کسی توجه نخواهیم کرد.

* براساس اعتقادات دینی مان هیچ گاه در موضع تهاجم نیستیم اما در دفاع سخت، استوار و فولادین هستیم، شما نمی توانید دامنه دفاع را تعیین کنید.

* همه جناح ها و گروه های سیاسی قانونی کشور مورد تایید و توجه هستند اما در عرصه مدیریت از کسانی که مشی اعتدالی دارند استفاده می شود زیرا اعتدال عین عقلانیت بوده و خواست مردم است و ما نیز افراط و تفریط را به هیچ وجه نمی پذیریم.

وی تصریح کرد: قطعا مدیرانی باید در این دولت باشند که به برنامه دولت اعتقاد داشته باشند و نمی توانیم کسانی را که مخالف برنامه های دولت هستند را در قوه مجریه به کار بگیریم و استفاده کنیم.

رییس جمهور امریکا فراموش کار است

عبدالرضا رحمانی فضلی بعد از ظهر شنبه در آیین تودیع و معارفه استاندار آذربایجان غربی اظهارداشت: ما در ایران فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشتیم و حالا بعد از چندین سال دشمنی می بینیم که از نظر دیپلماسی آنقدر پیش رفتیم که جوامعی که تا دیروز مخالف ایران عزیز بودند حالا دولتهای غربی مسر بر ادامه برجام هستند و آمریکا دیگر نمی تواند نظرها رو عوض کند.

وی ادامه داد: گویا رئیس جمهور آمریکا فراموش کار است که به ایران تهمت می زند، حالا به جایی رسیده اند که با ادبیات در حد خود را به کشور ما بیان می کند.

اهم صحبت های او از این قرار است :

*ما با سلاح های هسته ای همانطور که مقام معظم رهبری با آن مخالفند، مخالفیم ؛ کشور ما در دوران دفاع است و با فروش میلیاردها دلار سلاح به کشورهای منطقه برای برهم زدن امنیت منطقه مخالف است.

* آنها با صحبتهای خود می خواهند بین ملت و حکومت اختلاف ایجاد کنند ولی نمی دانند که خیال پردازی احمقانه آنها همچون گذشته با شکست مواجه خواهد شد.

*بر خلاف ادعاهای ترامپ، ایران هیچ دخالتی در منطقه نداشته بلکه در برابر یاغی‌گری های گروهای تروریستی که آنها خود ایجاد کردند ایستاده است و مقاومت می‌کند.

* تاریخ را تحریف کردن و خلیج فارس را نامی دیگر گذاردن نشانه ضعف است و نتیجه‌ای که از سخنان ترامپ حاصل می‌شود این است که باید اقتصاد مقاومتی استمرار یابد چراکه اقتدار هرچه بیشتر کشور در همین راه و اتکا به وحدت مردم است.

29216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =