7 درصد تولیدناخالص داخلی کشور متکی به درآمدهای مالیاتی است

معاون وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، به سهم درآمدهای مالیاتی از تولید ناخالص داخلی کشور اشاره کرد و گفت: 7 درصد تولیدناخالص داخلی کشور متکی به درآمدهای مالیاتی است.

به گزارش خبرآنلاین؛ سید کامل تقوی‌نژاد در نشست هم اندیشی با صاحبان صنایع، واحدهای تولیدی و اصناف استان زنجان، با بیان اینکه سهم درآمدهای مالیاتی از تولید ناخالص داخلی کشور فاصله زیادی با کشورهای توسعه یافته و حتی برخی کشورهای منطقه دارد، اظهار کرد: در کشور ترکیه این سهم 20 درصد، کره جنوبی 30 درصد و در کشورهای توسعه یافته اروپایی به 45 درصد می رسد که فاصله زیادی با این کشورها داریم.
وی به برنامه ششم توسعه اشاره کرد و افزود: در برنامه ششم توسعه این سهم درآمدهای مالیاتی از تولید ناخالص داخلی 11 درصد پیش بینی شده و موجب شده اتکای سهم GDP کشور از مالیات افزایش یابد که تحقق این مهم نیز دشواری های زیادی به همراه خواهد داشت.
این مقام مسئول سهم مشاغل از مجموع درآمدهای مالیاتی را 4 درصد عنوان کرد و گفت: این سهم با اختصاص برخی بخش های مربوط به مستغلات به 7 درصد می رسد که سهم بسیار اندکی از مجموع درآمدهای مالیاتی کشور محسوب می شود.
وی با بیان اینکه اعتماد به مردم، نتایج مثبتی در پی خواهد شد، افزود: در سال گذشته به مردم اعتماد کردیم و 10 درصد اظهارنامه بیشتر به همراه رشد 10 درصدی در درآمدهای مالیاتی مشاغل محقق شد که نشان از همراهی و همکاری مردم داشته است.
تقوی نژاد به تعداد واحدهای صنفی مشمول مالیات و میزان مالیات پرداختی آن ها در سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: یک میلیون و 700 هزار واحد صنفی در سال گذشته 800 میلیارد تئمان مالیات پرداخت کردند.
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور از شناسایی 300 هزار مودی جدید مالیاتی طی سال گذشته خبر داد و گفت: سیاست کلی امور مالیاتی کشور شناسایی مودیان جدید مالیاتی است تا به مودیان فعلی فشار مضاعف وارد نشود و بنا نداریم برای اخذ مالیات به مودیان موجود تکیه کنیم.
وی همچنین به اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در کشور خبر داد و گفت: در حال بازنگری قانون مالیات بر ارزش افزوده مالیات هستیم چرا که نیازمند اصلاحاتی بوده است.
تقوی نژاد با بیان اینکه در بخش مالیات شریک دارای مردم هستیم، افزود: در سال گذشته 30 بخشنامه راهگشا به سازمان های مالیاتی ابلاغ شده که در راستای کوتاه کردن فرایندها، افزایش و تسهیل وصول درآمدهای مالیاتی و سهولت در کارها بوده است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 680238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =