مشارکت شهرداری در برپایی کلاس های قرآنی

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج با بیان اینکه برای رسیدن به جامعه ای سعادتمند باید ارزشهای اجتماعی منطبق با ارزش های قرآنی باشند، گفت: بر این اساس در سال گذشته، این سازمان به هزار و 700 نفر از شهروندان آموزش های قرآنی را ارائه داده است.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه مدیریت شهری کرج،سید علی اکبر میروکیلی در آیین افتتاح و آغاز دومین دوره مسابقات محلات در فرهنگسرای کوثر بیان کرد: هدف از برگزاری این مسابقات، توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و مانوس شدن این فرهنگ با زندگی روزمره افراد است تا آموزه های این کتاب آسمانی در زندگی و رفتار شهروندان جاری شود.
وی افزود: در دوره کنونی برای رسیدن به جامعه ای سعادتمند باید به گونه ای عمل کرد تا ارزش های اجتماعی با ارزش های قرآنی منطبق باشد و بتوان به اهداف متعالی در این حوزه که سعادت دنیوی و اخروی است، دست یافت؛ در واقع سبک زندگی سالم زمانی محقق می شود که در آن از قرآن و رهنمودهای آن الگو گرفت و در امور روزمره به کار برد.
میروکیلی با اشاره به اهمیت شناخت راهبردهای مقابله با دشمن و استناد به چند آیه از قرآن کریم، خاطرنشان کرد: قرآن کریم علاوه بر معرفی دشمن و شیوه های مورد استفاده آن، به شناسایی و راه های مقابله با آن نیز پرداخته است؛ ایمان، توکل، ترک معصیت، پناه بردن به خدا، ممنوعیت دوستی با بیگانگان، تزکیه نفس، ترس از خدا و بازداری از نفس اماره، صبر و تقوا، مبارزه فرهنگی به وسیله قرآن، مجهز شدن به سلاح روز و جهاد با دشمنان از جمله این راهکارها است.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج به برگزاری مسابقات قرآنی محلات اشاره و اعلام کرد: سال گذشته دور اول این مسابقات در سطح شهر کرج برگزار شد و بیش از دو هزار نفر از شهروندان در مقاطع مختلف سنی در آن شرکت کردند که در مجموع و با پایان یافتن مسابقات، از 300 نفر شرکت کننده که موفق به کسب عنوان برتر شدند، تجلیل به عمل آمد.
میروکیلی گفت: با توجه به استقبال مطلوب شهروندان از برگزاری مسابقات در سال گذشته، امسال نیز این رویداد قرآنی در شهر کرج برگزار می شود، در واقع امسال سعی شده که سطح آزمونها و رقابتها آسان تر شود تا بتوان ضمن کشف استعدادهای بیشتر، این مسابقات از عمومیت بیشتری برخوردار شود.
وی یادآور شد: هم اکنون به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج در هشت فرهنگسرا و خانه فرهنگ، کلاسهای قرآنی در حال برگزاری است که تعداد بسیار زیادی از قرآن آموزان را تحت پوشش خود دارد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 720115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =