مهر نوشت: وزیر خارجه روسیه در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه دولت مستعفی یمن ضمن تأکید بر ادامه گفتگوی روسیه با همه طرف های یمنی، خواستار از سرگیری مذاکرات صلح برای پایان دادن به بحران این کشور شد.

به گزارش اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در نشست خبری مشترک با «عبدالملک المخلافی» وزیر خارجه دولت مستعفی یمن در مسکو اعلام کرد که روسیه از تلاش های انسانی برای کاهش رنج مردم یمن حمایت می کند.

وزیر خارجه روسیه همچنین خواستار از سرگیری مذاکرات صلح یمن به منظور پایان دادن به بحران این کشور شد. لاوروف تأکید کرد که روسیه همچنان به مذاکره با انصار الله ادامه خواهد داد و افزود: طرح های تحمیل شده از خارج از یمن به سود این کشور نیست و روسیه همکاری با همه طرف های یمنی را ادامه خواهد داد.

وی تأکید کرد که باید به سازمان ملل این فرصت داده شود تا بتواند بدون موانع به مردم یمن کمک رسانی کند و با توجه به اینکه روسیه با همه جریان های سیاسی یمنی داخل این کشور ارتباطاتی دارد، مسکو آمادگی دارد تا هرچه در توان دارد در این زمینه ارائه کند.

از سوی دیگر عبدالملک المخلافی وزیر خارجه دولت مستعفی یمن هم مدعی شد که جنگ به دولت مستعفی یمن تحمیل شده است و صلح گزینه اساسی مورد نظر این دولت است.

وی تأکید کرد که ابتکار عمل شورای همکاری خلیج فارس و دستاوردهای گفتگوهای ملی یمن می تواند پایه و اساس صلح در این کشور را تشکیل دهد. وی همچنین مدعی شد که انصار الله روند صلح در یمن را به تأخیر می اندازد. این ادعا در حالی مطرح می شود که جنگ سه ساله ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان علیه یمن که منجر به کشته شدن هزاران یمنی شده، به درخواست دولت مستعفی یمن برای بازپس گیری قدرت شکل گرفته است.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =