کشف جدید دانشمندان: برای درمان بیمارانی که در کما هستند جوک خانوادگی و خاطره تعریف کنید!

مهر نوشت:

دانشمندان برای اولین بار موفق به کشف این موضوع شدند که شنیدن صداهای آشنا به بیماران کما کمک می‌کند تا سریعتر از وضعیت کما خارج شوند.

گوش دادن به خاطرات مشترک و جوک‌های خانوادگی باعث هشیار شدن مغز بیماران کما شده و به آنان کمک می کند تا سریعتر بهبود یابند.

دانشمندان دانشگاه شمال غرب آمریکا به منظور بررسی عکس العمل بیماران کما به صداهای آشنایی که مربوط به اعضای خانواده آنان است، اقدام به پخش صداهای ضبط شده‌ای از اعضای خانوداه بیماران کما برای آنان نمودند. آنان روزی چهار بار به مدت شش هفته اقدام به پخش صداهای آشنا برای شش بیمار کمایی نمودند. نتایج این تحقیقات که در مجله توانبخشی اعصاب و ترمیم عصبی انتشار یافت حکایت از آن داشت تمامی این بیماران زودتر از مدت زمان معمول از حالت کما خارج شدند.

دکتر ترسا پایپ عصب شناس بالینی می‌گوید: ما بر این باوریم شنیدن صدای والدین و خواهر و برادر باعث فعال شدن آن بخش از مغز بیمار می‌شود که مسئول حافظه بلند مدت می‌باشد. این نوع تحریک باعث ایجاد اولین جرقه‌های هوشیاری در بیماران کما می‌شود.

در تحقیقات دانشمندان دانشگاه شمال غرب آمریکا وضعیت کمای 12 مرد و سه زن که از قربانیان حوادث جاده‌ای و یا حملات بمب گذاری بوده‌اند مورد بررسی قرار گرفته است که از میان آنان شش تن تحت آزمایشات 6 هفته ای دانشمندان قرار داشتند.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    11 1
    جوک خانوادگی یعنی چی دقیقا؟
    • بی نام IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
      7 1
      ینی زشت نباشه
  • محمود از اهواز GB ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    9 1
    من بالاي سر داداشم در حالت كما...داداش بلند شوو امروز من و بابام سوار پرايد تصادف كرديم هر دو زنده مونديم...داداش از كما بيرون مياد شكم درد ميگيره از خنده ...بابا نخند قضيش واقعيه به اين نعمت...خدايا اين خوشحالي رو ازمون نگير