مشاور عالی شهردار اصفهان گفت: با تلاش‌های صورت گرفته از سوی سازمان قطارشهری و شرکت بهره‌برداری مترو، سرفاصله زمانی عبور قطار در متروی اصفهان به 20 دقیقه رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،  جواد شعرباف با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص افزایش خدمت‌رسانی به مردم در خط یک قطارشهری اصفهان اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های اصلی سازمان قطارشهری اصفهان از ابتدا، توجه به درخواست‌های مردمی در خصوص افزایش بهره‌برداری از متروی اصفهان بود.

وی با بیان اینکه با توجه به این رویکرد، زمان بهره‌برداری از متروی اصفهان به 13 ساعت در روز رسید، ادامه داد: در حال حاضر متروی اصفهان از ساعت 6:30 لغایت 19:30 به شهروندان عزیز خدمت‌رسانی می‌کند.

مشاور عالی شهردار اصفهان درباره سرفاصله زمانی عبور قطار در ایستگاه‌های مترو نیز ادامه داد: پیش از این، هر قطار متروی اصفهان، نیم‌ساعت یک بار در ایستگاه‌های مختلف به مردم خدمت‌رسانی می‌کرد اما با تلاش‌های صورت گرفته، هم‌اکنون سرفاصله زمانی به 20 دقیقه کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: قرار است که در آینده نزدیک و با راه‌اندازی کامل تونل شرقی متروی اصفهان تا ایستگاه آزادی، این سرفاصله به 15 دقیقه و پس از آن به 10 دقیقه برسد تا مردم اصفهان بهره کاملی از قطارشهری ببرند.

شعرباف با بیان اینکه هدف اصلی ما، افزایش سطح خدمت‌رسانی به مردم است، اضافه کرد: طی ماه‌های گذشته و با راه‌اندازی امور فرهنگی متروی اصفهان، اتفاقات خوبی در این عرصه صورت گرفته که اجرای طرح بفرمایید مترو، تورهای آموزشی رایگان متروگردی، برنامه‌های فرهنگی همه‌جانبه، آموزش شهروندی به مدارس، افزایش تعاملات و ارتباطات با مردم در شبکه‌های اجتماعی از این جمله موارد است.

وی خاطرنشان کرد: با رویکرد مثبت شورای شهر و مدیریت شهری اصفهان، تلاش می‌کنیم که در سال جاری، اتفاقات خوبی در زمینه شروع عملیات خط دوم متروی اصفهان عملیاتی کنیم تا مردم اصفهان به داشتن شبکه حمل و نقل ریلی درون‌شهری نزدیک شوند.
با بهره‌برداری فاز اول، دوم و بخش نخست فاز سوم خط یک متروی اصفهان، هم‌اکنون 16 کیلومتر از خط یک متروی اصفهان حدفاصل ایستگاه قدس تا آزادی در حال بهره‌برداری و استفاده شهروندان است.

خط یک متروی اصفهان از ایستگاه قدس آغاز می‌شود و با عبور از ایستگاه‌های بهارستان، گلستان، شهید مفتح، شهید علیخانی، جابر، کاوه، شهید چمران، شهید باهنر و شهدا و تختی، هم‌اکنون در ایستگاه‌های سی و سه پل، شریعتی و آزادی نیز به شهروندان عزیز خدمت‌رسانی می‌کند.

قرار است که تا پایان سال 96، بخش دیگری از قطارشهری اصفهان با بهره‌برداری از ایستگاه‌های باقیمانده تکمیل شود و تا پایان سال ایستگاه‌های باقیمانده تا ترمینال صفه اصفهان به بهره‌برداری برسد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =