خیران اردبیلی یک‌میلیارد و 70 میلیون تومان در سال‌جاری زکات مال پرداخت کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته 21 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبر آنلاین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد اردبیل؛ حسين دشتي، مديركل كميته امداد استان اردبيل با اشاره به اينكه مردم خير و كشاورزان نيكوكار استان بيش از يك‌ميليارد و 70 ميليون تومان در سال‌جاري زكات مال پرداخت كرده‌اند، گفت: زكات پرداختي خيران نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته حدود 21 درصد افزايش داشته است.

وي با بيان اينكه بيش از 990 ميليون تومان از زكات پرداختي در قالب سهم الفقراء در اختيار مددجويان تحت حمايت و اقشار آسيب پذير در همان روستاهاي مؤدي زكات قرار گرفته است، اعلام كرد: موظف هستيم زكات پرداختي نيكوكاران را در اولویت نخست براي رفع مشكلات مددجويان و افراد نيازمند هزينه كرده و سپس به اجراي طرح‌ها و پروژه‌هاي عام المنفعه در همان روستاهاي مؤدي زكات اختصاص دهيم.

دشتي با اشاره به اينكه 92 درصد از زكات پرداختي كشاورزان و نيكوكاران اردبيلي در قالب سهم الفقرا براي برطرف كردن نيازهاي اساسي مستمندان هزينه شده است، بيان كرد: زكات پرداختي برای رفع مشكلات معیشتی، درماني، تحصیلی، تعمیر و ساخت مسکن مددجویی، تهیه جهیزیه و ساير نيازهاي اساسي مددجويان هزينه شده است.

مديركل كميته امداد استان با بيان اينكه اردبيلي‌هاي خير 883 ميليون تومان زكات در شش ماهه نخست سال گذشته پرداخت كرده بودند، افزود: حسن اعتماد مردم خير به كميته امداد موجب شده است تا همواره شاهد افزايش كمك‌هاي مردمي به اين نهاد باشيم كه اين امر علاوه بر تسريع در روند رسيدگي به امور فقراء و نيازمندان، مسير توانمندسازي آنها را نيز هموارتر كرده است.

وي با اشاره به اينكه هزار و 500 عامل افتخاري زكات با كميته امداد همكاري دارند، بيان كرد: صد روحاني و مبلغ ديني نيز براي ترويج و تبليغ امر واجب زكات در شهر‌ها و روستاهاي استان با كميته امداد همكاري مي‌كنند.

دشتي با بيان اينكه پرداخت به موقع زکات موجب مي‌شود تا گام‌های مؤثرتري را براي رفع نیازهای خانوار بي‌بضاعت برداريم، اعلام كرد: زكات يكي از مهم‌ترين فرامين دين مبين اسلام است كه اگر مورد توجه تمامي آحاد مختلف قرار گيرد به برقراري عدالت اجتماعي در جامعه كمك خواهد كرد.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =