۰ نفر
۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰

ایسنا نوشت: کره شمالی امروز (شنبه) در واکنش به نخستین سفر ترامپ به آسیا تاکید کرد که این سفر نشان می‌دهد که او برای به راه انداختن یک جنگ در شبه جزیره کره " به التماس افتاده است."

به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در جریان سفرش به آسیا تلاش کرده است تا متحدانی در میان این کشورها برای آغاز جنگ در شبه جزیره کره بیابد.

وی ادامه داد: رئیس جمهوری ‌آمریکا برای این کار به مقام‌های کشورهای آسیایی التماس کرده است.

در همین حال خبرگزاری صدا و سیما نوشت: 

کره شمالی روز شنبه اعلام کرد نخستین سفر دوره ای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به آسیا نشان داد رئیس جمهور آمریکا « ویرانگری » است که در پی جنگ در شبه جزیره کره است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی در بیانیه ای که در خبرگزاری رسمی کره شمالی KCNA منتشر شد، اعلام کرد: « ترامپ بار دیگر تلاش کرد ملت ما را از دولت خود دور کند.»

مسئله کره شمالی از جمله پرونده های مهمی بود که دونالد ترامپ در این سفر دوره ای خود به آسیا آن را مطرح کرد. ترامپ در این سفر دوره ای طولانی به ژاپن، کره جنوبی، چین و ویتنام به منظور شرکت در نشست سالانه سران مجمع همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام (اپک) رفت.

وی در آخرین مرحله از این سفر دوره ای خود روز یکشنبه به فیلیپین خواهد رفت و در نشست سران اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه آن) که در شهر مانیل، پایتخت این کشور کشور برگزار خواهد شد، شرکت می کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سئول، ترامپ در سفر خود به کره جنوبی هشدار شدیدی به کره شمالی داد و این رژیم را یک «دیکتاتوری وحشیانه » توصیف کرد که با اندیشه ای خشک اداره می شود و مردم آن هر روز از سوی دولت بمباران تبلیغاتی می شوند و دچار مشکلات رشد ناشی از سوء تغذیه و بی وقفه با کار اجباری، تجاوز و قتل مواجه هستند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 726444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =