خبرگزاری صدا و سیما نوشت: دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز شنبه اعلام کرد وی از نامه ای که ظاهرا مقامات عالی کره شمالی به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درباره حمله به آمریکا نوشته اند، بی اطلاع است.

اعلام این موضوع توسط پسکوف در حالی است که برخی رسانه ها در گزارش های خود اعلام کردند پیونگ یانگ در این نامه اعلام کرده است آماده حمله به آمریکا است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، یک منبع آگاه از موضوع در این باره به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد این نامه را هیات کره شمالی در نشست اتحادیه بین پارلمانی ماه اکتبر، از طریق «والنتینا ماتوینکو» رئیس سنای روسیه به پوتین ارسال کرد. وی در این باره گفت پیونگ یانگ در این نامه اعلام کرد آمادگی دارد تا به آمریکا حمله هسته ای کند.

این منبع آگاه افزود در پی ارسال این نامه، واشنگتن از محتوای آن مطلع شد و موضع خود را در قبال بحران کره شمالی تغییر داد. «ماتوینکو» که رئیس شورای فدراسیون روسیه است پیشتر در ماه اکتبر اعلام کرده بود در نشست اتحادیه بین پارلمانی، نامه ای را از هیات کره شمالی خطاب به پوتین دریافت کرده است.

انتشار این اخبار در حالی است که پوتین روز شنبه در کنفرانس خبری خود اعلام کرد روسیه و چین، دیدگاه مشترکی در خصوص کره شمالی دارند. وی افزود هم مسکو و هم پکن، خواستار گفتگو در خصوص این بحران هستند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 726500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =