برگزاری اولین جشنواره مولودی خوانی در سقز

اولین جشنواره بزرگ مولودی خوانی در سقز با تقدیر و تجلیل از گروه های مداحی و دف زنی و پیشکسوتان این عرصه به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سقز؛، اولین جشنواره بزرگ مولوی خوانی با حضور امام جمعه، فرماندار و معاون سیاسی وی، رئیس مرکز بزرگ اسلامی، شهردار و اعضای شورای شهر سقز و استقبال گسترده شهروندان در سالن آمفی تئاتر اداره ارشاد برگزار شد.

در ابتدای این جشنواره، امیر زارع زاده سخنگوی شورای شهر سقز و دبیر اولین جشنواره مولودی خوانی، ضمن خیر مقدم به حاضرین در این مراسم به اهمیت مقوله فرهنگی و توجه جدی به این عرصه، اشاره و گفت: وظیفه ما شناساندن اشخاص فاخر و بزرگ در سطح شهرستان و ارج نهادن جایگاه این عزیزان است که شورای اسلامی شهر سقز دوره پنجم اهمیت ویژه ای برای این فعالیت ها قایل است.

‍سپس شهردار سقز ضمن خیرم مقدم به مهمانان ارجمند و تقدیر از عوامل اجرایی این مراسم، گفت: هدف از برگزاری این مراسم تقدیر از کسانی است که زحمات و تلاش های فراونی در مدح و ثنای پیامبر اعظم (ص) نموده اند.

دکتر چیا صالحی بابامیری افزود: قدم اول برای مسیر هموار شده و امید است بتوان با همکاری شورای اسلامی شهر در طول این ۴ سال این مهم را ادامه داد.

وی به اهمیت اخلاق حسنه و نیکو در منش، رفتار و کردار اشاره و بیان داشت: با توجه به ارتباط کاری بیش از پیش مجموعه شهرداری با شهروندان، حفظ حرمت ارباب رجوع داری اهمیت بالایی است.

‍ ‍ در ادامه این مراسم ماموستا ابن خیاط امام جمعه موقت سقز، اظهار داشت: اتحاد و یکپارچکی رمز پیروزی است و باید اخلاق نیکو را پاسداشت و از رذایل اخلاقی دوری کرد.
وی افزود: هرکسی در راه پیامبر اعظم(ص) تلاش نماید، سرافراز و پیروز است و این حرکت شورای شهر و شهرداری سقز قابل تحسین است.

‍ سپس رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سقز، گفت: این کار شورای شهر و شهرداری سقزی حرکت شایسته جهت شناساندن افکار، منش و فرهنگ کردهاست که وفادار به اسلام و پیامبر اعظم (ص) هستند.

دکتر نقیبی افزود: اساس افکار مسلمان به ویژه کردها، مهربانی و عشق به پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت پیامبر است.

وی با بیان اینکه این جشنواره تقدیر از زحمات کسانی است که در مدح و ثنای پیامبر تلاش نموده اند، گفت: این جشنواره حرکت مناسب آیینی بوده که امید است این رویه ادامه یابد.

اولین جشنواره مولودی خوانی با اجرای بیش از ۱۰ گروه مداحی و دف زنی از استان کردستان و شهرهای همجوار از جمله؛ گروه های مداحی و دف زنی حزین از سقز، اخوان از سنندج، گروه مختار زند سلیمی از سقز، گروه خلیفه کمال رحیمی از سنندج، گروه میرزا آغه غوثی از سنندج، گروه خلیفه ماشالله صفوتی از سنندج، تکیه شیخ هادی از سقز، حاج محمد نقشبندی و گروه تکیه خانقاه قادری از بوکان، گروه خلیفه کمال رحیمی از سنندج و گروه مختار زند سلیمی از سقز و... برگزار شد
در پایان مراسم از گروه های مداحی و دف زنی و پیشکسوتان این عرصه تجلیل به عمل آمد.
شایان ذکر است: اولین جشنواره مولودی خوانی توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری سقز برگزار شد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =