تعامل دستگاهای اجرایی منجر به هموارشدن راه توسعه کردستان می شود

استاندار کردستان گفت: تعامل دستگاهای اجرایی در سطح استان باعث تقویت زیر ساخت ها و هموارشدن راه توسعه استان می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، بهمن مرادنیا در دیدار با مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان گفت: با بررسی گزارش های ارائه شده میزان توسعه خدمات گازرسانی در استان مبرهن بوده و جهش بسیار مطلوبی در ارائه خدمات به مردم صورت گرفته و این امر نشان از توجه ویژه دولت تدبیر و امید برای بسط و گسترش رفاه در این استان است.

وی عنوان کرد: تمامی دستگاه های اجرایی استان باید در راستای افزایش رفاه مردم تلاش مضاعفی را در دستور کار قرار داده و برای بسط و گسترش خدمات به مردم استان از هیچ تلاشی کوتاهی نکنند.

وی بیان کرد: گسترش شبکه های گازرسانی در سطح شهرها و روستاهای این استان بیانگر عملکرد مطلوب شرکت گاز است و این مهم جای تشکر دارد.

استاندار کردستان ادامه داد: تعامل دستگاهای اجرایی در سطح استان می تواند باعث تقویت زیر ساخت ها و افزایش تاسیسات زیربنایی می شود و راه توسعه استان را هم در تمامی زمینه ها هموار می سازد.

مرادنیا اضافه کرد: نقش شرکت گاز استان در تامین انرژی مستمر و مداوم برای صنایع، کشاورزی و منازل مسکونی بسیار ارزنده خواهد بود و این امر مسئولیت این شرکت را سنگین تر خواهد کرد.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان هم در این دیدار گفت: هم اکنون درصد نفوذ پذیری گاز در جمعیت شهری استان در حدود ۱۰۰ درصد بوده و تنها شهر چناره از توابع شهرستان مریوان به علت قرار گرفتن در بستر سد گازرسانی به آن در حال حاضر امکان پذیر نیست.

احمد فعله گری به وضعیت گازرسانی روستایی اشاره کرد و اظهارداشت: درصد نفوذ گاز در جمعیت روستایی استان ۸۰ درصد بوده که از میانگین کشوری بالاتر است و این امر نشان از توسعه خدمات دولت تدبیر و امید در این استان است.

وی با اشاره به اینکه حدود هزا رو ۷۰۰ روستای دارای سکنه درکردستان وجود دارد، بیان کرد: شرایط گاز رسانی به هزارو ۵۰۰ روستا فراهم است و در حال حاضر ۱ هزار و ۴۳ روستای استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

وی افزود:درسال ۹۵ شرکت گاز استان متعهد شد که ۲۲ هزار مشترک جدید را به مصرف کنندگان گازاستان اضافه کند که این رقم در پایان سال به ۲۷ هزار مشترک افزایش یافت.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان گفت: در ابتدای سال جاری ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت روستایی ۷۷ درصد بود که تا پایان شش ماهه اول سال جاری این میزان از مرز ۸۰ درصد عبور کرده و تا پایان سال به ۸۸ درصدافزایش می یابد.

فعله گری ادامه داد: تلاش شرکت گاز استان کردستان این است که ازمحل اعتبارات بند «ق» تعداد ۴۵۷ روستا دیگر را ظرف دو یا سه سال آینده از نعمت گازطبیعی برخوردار کند و تعداد ۱ هزار و ۵۰۰ روستای برنامه ریزی شده استان راکه از قابلیت گازرسانی برخورداراست تحت پوشش خدمات این شرکت قرار دهد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =