۰ نفر
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸

تسنیم نوشت:عضو فراکسیون ولایت در مجلس بحران آب و دفاع ضعیف را از دلایل رای نیاوردن وزیر پیشنهادی نیرو عنوان کردند.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی درباره عدم رای اعتماد نمایندگان مجلس به وزیر پیشنهادی نیرو، گفت: این مسئله نه به خاطر اختلاف در جهت‌گیری با نمایندگان اکثریت مجلس، بلکه به خاطر مطلبی که به صورت بخشی‌نگری توسط نمایندگان خوزستان دنبال شده بود و همچنین اینکه وزیر پیشنهادی در بیان مطالب خود نتوانست به خوبی بدرخشد و در واقع ضعیف دفاع کرد، صورت گرفت.

تاثیر نقش بحران آب در عدم رای اعتماد مجلس به «بیطرف»

ابوالفضل ابوترابی با اشاره به دلایل عدم رای اعتماد وکلای ملت به بیطرف وزیر پیشنهادی نیرو، گفت: رای اعتماد به وزرا نشان می‌دهد و بنده هم پیش‌بینی می‌کنم بحث بحران آب در رای اعتماد وزیر پیشنهادی بعدی نیز تاثیر بگذارد.

وی با اشاره به دلایل عدم رای اعتماد نمایندگان به وزیر پیشنهادی نیرو، افزود: عملکرد و نحوه مدیریت ایشان در دوره وزارت و همچنین مخالفت نمایندگان برخی از استان‌ها به دلیل ساخت سد‌ها در زمان وزارتش و بحث افزایش خاموشی‌ها در عدم رای اعتماد به بیطرف بی‌تاثیر نبود.  پروژه سد گتوند، کم آب شدن دریاچه ارومیه که از زمان وزارت ایشان شروع شده و انتقال آب‌های بین حوزه‌ای از جمله دلایلی بود که وکلای ملت به این وزیر پیشنهادی رای اعتماد ندادند.

ابوترابی به برنامه پیشنهادی وزیر نیرو اشاره کرد و گفت: دفاعیه آقای بیطرف از برنامه خود نتوانست نمایندگان را برای رأی اعتماد به وی مجاب کند و همچنین دفاع وی از پروژه سد گتوند که مرکز پژوهش‌های مجلس و سازمان بازرسی کل کشور علیه این پروژه مطالبی را منتشر کرده بودند، در عدم موافقت نمایندگان به وی موثر بود.

کاسه کوزه ها را سر عارف نشکنید

همچنین عصر ایران در تحلیلی نوشت؛

نمایندگان استان خوزستان و برخی مناطق دیگر عزم خود را جزم کردند تا به بیطرف رأی اعتماد ندهند تا پیام روشنی را منتقل کنند.

روزگاری سدسازی مایه بالیدن مقامات بود اما اکنون داستان این گونه نیست. پس از احداث سد گتوند آب رودخانه کارون شور شد تا جایی که وقتی به مزارع نیشکر می رسید یا شاید هنوز هم که می رسد، سختی آب چند برابر می شود و وقتی به اهواز می رسد از حد استاندارد فراتر می رود.

در همین حال حبیب الله بیطرف در نطق خود از سد سازی دفاع کرد و مهندسان ایرانی را ستود. این در حالی است که رییس جدید سازمان حفاظت محیط زیست پیش تر تندترین انتقادات را متوجه سد گتوند ساخته بود.

نکته دیگر به روحیات شخص مهندس بیطرف معطوف است. او زیاده از حد محجوب و کم روست. کافی است نطق او را با آذری جهرمی مقایسه کنید. نوع سخنرانی و هیجان و استدلالات در جلب آرا مؤثر است. برخورد مهندس بیطرف سرد بود و انگار خودش هم انگیزه برای وزارت ندارد. در حالی که برای وزارت باید جنگید نه آن که از سر سیری مواجه شد. استغنا از قدرت خوب است اما وقتی وارد میدان شدی باید مبارزه کنی. کاری که وزیر جوان ارتباطات کرد.

لابی کردن و وعده دادن و رأی اعتماد گرفتن خوب است یا تن به معامله های پشت پرده ندادن؟ اگر اولی خوب است آیا عارف به همین خاطر شماتت می شود و اگر دومی خوب است چرا انتقاد می شود؟

27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =