سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشور گفت: ترامپ برجام را بدترین معامله تاریخ آمریکا دانسته و از این موضوع باید فهمید که برجام برای ایران موفقیت آمیز بوده، اما در برخی قضاوت‌ها در این باره در کشور، اخلاق سیاسی به خوبی رعایت نمی شود.

به گزارش خبرآنلاین، بهروز کمالوندی در سیزدهمین همایش سالانه نماز صنعت هسته‌ای که در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: از زمان روی کارآمدن ترامپ، تحلیل واقعی درباره برجام در سطح بین الملل شکل گرفته که مبین واقعیت برجام است.

وی افزود: برجام را نباید دست کم گرفت و ناچیز به شمار آورد، زیرا نتیجه مذاکره با شش کشور قدرتمند دنیاست که افتخاری برای کشور به شمار می‌رود، اما متاسفانه به دلیل فضای سیاسی حاکم بر کشور جناح‌های سیاسی به خاطر حب و بغض‌های خود تحلیل‌های غیرواقعی از برجام دارند در حالی که برجام توافق خوبی بوده است.

کمالوندی با بیان اینکه قضاوت درباره برجام باید بر مبنای حقایق و نه براساس قضاوت‌های شخصی بدون مدرک و مستندات باشد، خاطرنشان کرد: ایران یک جامعه اسلامی است و باید رفتار سیاسیون و افراد صاحب نام و مسئول به گونه‌ای باشد که مردم کشورهای دیگر با نگاه به رفتار ما مسلمان شوند، اینکه بدون دلیل یکدیگر را متهم کنیم، حتما در دنیایی دیگر مواخذه می‌شویم.

وی ادامه داد: بشر سعادت را در ابعاد مادی و معنوی می بیند، اما تفاوت انسان متدین با انسان غیرمتدین در نگرش به سعادت است، زیرا انسان متدین سعادت را در ابعاد غیرمادی و انسان غیر متدین سعادت را در ابعاد مادی می‌بیند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشور خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم انسان را از جهت بعد مادی و احتیاجاتش در کنار حیوانات قرار می‌دهد و انسان را از جهت بعد معنوی در کنار خود قرار می دهد، به همین دلیل جامعه ای که قرار است مسیر سعادت را طی کند نیازمند رهبری است که هدایت کننده این مسیر باشد.

کمالوندی با بیان اینکه اگر برخی جوامع گمراه هستند و مشکلات متعددی دارند در نتیجه وجود رهبران ناآگاه آن جوامع است، تصریح کرد: جامعه‌ای که در آن مسئولان و رهبران آن یک نگاه درست و انقلابی و معنوی داشته باشند، راه سعادت را طی خواهد کرد.

وی ادامه داد: سعادت بزرگی نصیب ایران شده که رهبری آگاه و فرزانه و مدیران پاکی دارد که این مهم از نوادر در سطح دنیاست، آنچه نظام اسلامی بعد از 38 سال می‌تواند به دنیا ارائه دهد این است که دیانت و سیاست دو روی سکه هستند و نمی‌توان آنها را از هم جدا کرد، در غیر این صورت ضلالت و ظلمت جامعه را فرامی گیرد.

وی یادآور شد: با توجه به اصول بنیادین جمهوری اسلامی که شامل استکبارستیزی، نفی سلطه و حمایت از مستضعفین دنیا می شود مسئولیت گسترش عدالت و بیداری جهان را بر عهده دارد و این مسئولیت بسیار سنگین است.

کمالوندی ادامه داد: با توجه به رسالت جمهوری اسلامی، مجامع بین‌المللی این کشور را متهم به حمایت از تروریسم، نقض حقوق بشر و تلاش برای تولید سلاح هسته ای کرده‌ و کشورهای دیگر فکر می کنند، چون ایران به دنبال قدرت است حتما دستیابی به ابزار قدرت از جمله سلاح هسته‌ای نیز از اهداف کشورمان است، اما رهبر جمهوری اسلامی در مورد عدم استفاده از سلاح هسته ای فتوا داده‌اند، با این حال مجامع بین المللی، ساخت سلاح هسته ای را به کشورمان نسبت دادند و پرونده ای در شورای امنیت برای ایران تشکیل داده و 6 قطعنامه علیه ما صادر کردند.

وی بیان کرد: اتحادیه اروپا نیز فشارهای زیادی را بر ایران اعمال کرد و در طول سالهای گذشته تمام کشورهای دنیا در مقابل ایران بودند در این مدت فشارهایی بر ایران وارد آمد که هیچ ابرقدرتی در دنیا قادر به تحمل آنها نبود، با این حال نتیجه فقط سربلندی ایران بود.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 636340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =