تسنیم نوشت:فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در جامعه گفت: با اقدامات صورت گرفته سرقت‌های مهم در کرمان ۳۰ درصدی کاهش یافته است.

سرهنگ عبدالعلی روانبخش امروز در نشست خبری فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به عملکرد نیروی‌انتظامی در سال 95 تا به امروز اظهارداشت: در پیشگیری از وقوع جرائم و در زمینه سرقت تلاش‌های زیادی در سال گذشته انجام شده است و اقدامات خوبی انجام داده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه با اقدامات صورت گرفته از روند افزایشی میزان سرقت‌ها جلوگیری کردیم گفت: خوشبختانه میزان سرقت‌ها در سال 95 تا به امروز نسبت به سال گذشته تفاوتی نداشته و امیدواریم که تا پایان سال با کاهش یک درصدی روبه‌رو باشیم.
فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان با بیان اینکه در زمینه کشف سرقت، 11درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم گفت: سرقت بانک در سال جاری 100 درصد، سرقت منزل 22 درصد، سرقت موتورسیکلت 7 درصد، کیف قاپی 17 درصد، سرقت‌های خرد 6 درصد و در مجموع سرقت‌های مهم 30 درصد کاهش داشته‌ایم.
روانبخش با اشاره به اینکه بیش از 7 تن کشفیات مواد مخدر در سال جاری داشته‌ایم تصریح کرد: در زمینه کشف مواد مخدر نسبت به سال گذشته 58 درصد افزایش داشته‌ایم.
وی با تاکید بر افزایش 18 درصد سرقت اتومبیل در سال 95 خاطر نشان کرد: بیشترین میزان سرقت اتومبیل را ماشین‌های مدل پایین با سیستم ایمنی نامناسب به خود اختصاص داده که لزوم توجه بیشتر همشهریان و در حوزه پیشگیری را نشان می‌دهد.
فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان با بیان اینکه عمده سرقت‌ها کار معتادین پرخطر است گفت: جهت پیشگیری و افزایش امنیت در جامعه در این ایام تقویت و افزایش گشت‌های محسوس و نامحسوس در سطح شهر را داریم.
وی با تاکید بر اینکه بازارها در این ایام به صورت 24 ساعته مورد نظارت و کنترل نیروهای‌انتظامی است گفت: افزایش حضور فیزیکی این نیروها قابل مشاهده بوده و در بازار نیز پاس پیاده به صورت 24 ساعته حضور دارد.
روانبخش با اشاره به اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی تصریح کرد: در راستای این طرح 130 فقره کشف سرقت، 53 مورد دستگیری سارق، 160 نفر متهم تحت تعقیب، 24 نفر مفاسد اجتماعی، 24 نفر معتاد و قاچاقچی، 30 نفر خرده فروش، 63 مورد توقیف خودرو و 141 مورد توقیف موتورسیکلت داشته‌ایم.
وی با اشاره به نزدیک بودن چهارشنبه آخر سال گفت: در سال گذشته رفتار مردم بسیار خوب و غیرقابل انتظار بود و فرهنگ‌سازی ایجاد شده باعث شد که چهارشنبه بدون مشکلی را داشته باشیم.
فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان با تاکید بر اینکه اجرای طرح خانواده محور در چهارشنبه پایان سال در کاهش آسیب‌ها و صدمات وارده به خانواده‌ها و به‌ویژه جوانان بسیار موثر است گفت: تمام تلاش ما این است که چهارشنبه سالم و بدون خطری را پشت سر بگذاریم.
وی با بیان اینکه نقاط آسیب‌پذیر شناسایی و برای آنها برنامه‌ریزی شده است گفت: طرح برخورد با تهیه‌کنندگان و توزیع کنندگان مواد محترقه غیرمجاز در حال اجرا بوده و تا چهارشنبه آخر سال ادامه دارد.
روانبخش با اشاره به اینکه آگاه‌سازی در مدارس و مساجد در این ایام در حال انجام است و نقش رسانه‌ها و استفاده از ظرفیت فضای مجازی بیسار مهم و ضروری است گفت: همه جامعه تلاش کنند تا به پاس ارج نهادن و قدردانی از زحمات شهدای آتش‌نشان چهارشنبه سالم و با امنیتی را سپری کنیم.
وی با اشاره به اینکه در ایام عید بیشتر سرقت منازل رخ می‌دهد تاکید کرد: اگر مقداری هوشیاری وجود داشته باشد می تواند از این مسئله جلوگیری کند، سارقان بیشتر به دنبال جواهرات و وجه نقد و عمدتا فرا استانی هستند، بنابراین توصیه ما این است که طلا و جواهرات حتی داخل گاوصندوق منزل نگهداری نشده و به صندوق امانات بانک‌ها بسپارند و یا در صورت نگهداری در منزل در جایی دور از ذهن مخفی کنند.
روانبخش با بیان اینکه در بحث پارک خودروها در سطح شهر پارکنیگ وجود دارد اما استفاده نمی‌شود خاطرنشان کرد: هرچند که کمبود پارکینگ در شهر وجود دارد اما از همین فضاهای موجود نیز استفاده نمی‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 645726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =