اشتغال و حرفه‌آموزی، اولویت اصلی فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی در زندانهای استان سمنان

مدیر کل زندانهای استان سمنان در جلسه مشترک مدیران، رؤسای زندانهای تابعه، مسئولین و کارشناسان ادارات کل آموزش فنی و حرفه‌ای و زندانهای استان که به میزبانی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار شد، با اشاره نامگذاری سال 1396 به‌عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال توسط مقام معظم رهبری، از اشتغال و حرفه‌آموزی به عنوان اولویت اصلی برنامه‌های اصلاحی و تربیتی زندانهای استان در سال جاری یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین، مدیر کل زندانهای استان سمنان در این جلسه با اشاره به تاکیدات فراوان رهبر معظم انقلاب به مسئله اشتغال در نامگذاری امسال و نیز در سخنان روز گذشته ایشان که به مناسبت روز کار و کارگر در جمع کارگران صورت گرفت، عنوان داشت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری، برنامه‌های مربوط به اشتغال در زندانها نیز با تشکیل کارگروه تخصصی حرفه‌آموزی و اشتغال، به طور جدی به اجرا خواهند رسید.
عباسعلی عرب اینکه حرفه‌آموزی و اشتغال پایدار را از مهمترین برنامه‌های اصلاح و تربیت در زندانها دانست و ابراز کرد: کسب مهارت‌های شغلی توسط زندانیان، ضمن کاهش آسیب رفتارهای پرخطر در زندانها، پس از آزادی نیز فرصت اشتغال به کار و کمک به معیشت خانواده را برای آنان فراهم می‌کند.
وی همکاری دو دستگاه را در طول سال گذشته موفق ارزیابی کرد و گرفت: مطابق مفاد تفاهم‌نامه سال 95، آموزش 1025 نفر از زندانیان مورد تعهد دو طرف بوده است که خوشبختانه در این مدت 1311 نفر دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای را گذراندند که 28 درصد بیشتر از تعهد می‌باشد.
مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان افزود: در سال 96 نیز با توجه به کاهش جمعیت کیفری زندانهای استان، قرار است 1240 نفر از مددجویان با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در رشته‌های مختلف مورد آموزش قرار بگیرند.
توامندسازی و بازگشت موفق زندانیان به اجتماع، نوید بخش احیای جامعه است
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان نیز در این نشست، همکاری دو دستگاه در رسیدن به اهداف برنامه‌ریزی شده را اررزشمند دانست و گفت: هدف اصلی این همکاری، توانمندسازی و توسعه مهارت‌های مددجویان و در نتیجه فراهم نمودن زمینه خودآفرینی و کارآفرینی برای آنان است.
ابراهیم محمودی افزود: امیدواریم با تسهیل شرایط آموزش و از استفاده از ظرفیت زندانیان ماهر و استادکار در کارآموزی، مددجویان پس از آزادی بتوانند از فرصتهای شغلی استفاده کنند به صورت شرافتمندانه در جامعه مشغول به کار شوند.
وی با بیان اینکه توامندسازی و بازگشت موفق زندانیان به اجتماع، نوید بخش احیای جامعه است، اظهار امیدواری کرد دو دستگاه با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در این مسیر توفیق یابند.
محمودی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر ویژه از فعالیت های آموزشی در زندان های استان، که جزء اولویت های برتر این اداره کل می‌باشد، بر ادامه تعامل و همکاری دو دستگاه در سال آینده نیز تاکید کرد.
انجام بیش از 161 هزار نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در سطح زندانهای استان
در ادامه سید حسین شاهچراغ معاون آموزش پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان، همفکری در جهت ارائه خدمات بهتر در حرفه‌آموزی به مددجویان را حاصل جلسات تعاملی بین دو دستگاه دانست و خاطرنشان کرد: بر اساس شیوه‌نامه اجرایی در سال گذشته، 152 هزار نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در زندانهای سطح استان مورد تعهد بوده که بحمدالله با انجام 161 هزار و 471 نفر ساعت آموزش، 6 درصد بیشتر از برنامه صورت پذیرفته است.
در بخش دیگری از این جلسه هادی دهرویه، مسئول اشتغال و حرفه‌آموزی زندانهای استان با بیان اینکه سعی شده تنوع لازم در رشته‌های مورد آموزش مورد توجه قرار بگیرد عنوان داشت: مددجویان به صورت داوطلبانه در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند و تاکنون استقبال بسیار خوبی از این دوره‌ها داشته‌اند.
شایان ذکر است در پایان این نشست به مناسبت فرا رسیدن روز معلم، رؤسای زندانهای تابعه و مربیان و کارشناسان فنی و حرفه‌ای استان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از سوی مدیران کل دو دستگاه مورد قدردانی قرار گرفتند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 661394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =