در ادامه هفته نکوداشت شهر یاسوج و هم چنین ۱۲ اردیبهشت روز معلم مراسم با شکوهی با حضور مسئولین استانی و معلمین شهر یاسوج در بوستان ولایت برگزار شد .

به گزارش خبرآنلاین ،به نقل از روابط عمومی شهرداری یاسوج در این مراسم باشکوه که حضور معلمین در ان چشمگیر بود شهردار یاسوج، مدیرکل آموزش پرورش استان و معاونان وی و جمعی دیگر از مسئولین استانی و هم چنین هنرمندان استانی و کشوری بویژه محمود پاک نیت هنرمند مطرح سینمای کشور حضور داشتند.
در ابتدای این مراسم شهردار یاسوج این مناسبت مهم را به جامعه فرهنگی استان تبریک گفت و اظهار داشت: آنچه شغل معملی را به عنوان یک شغل از سایر شغل ها متفاوت میکند مبارزه و تلاش معلم علیه جهل و بیسوادی است .
محمد علی جاوید در ادامه به برخی از برنامه ها و طرح های فرهنگی شهرداری یاسوج اشاره کرد و بیان داشت: مکان ترمینال قدیم شهر یاسوج که یک فضای بزرگ و مناسب است را به حوزه فرهنگی شهرداری واگذار کردیم و قصد داریم در این مکان یک فرهنگسرای بزرگ برای کارهای فرهنگی و هنری بسازیم.
وی موضوع پرسش مهر دانش آموزی و توجه به مطالبات مطرح شده از سوی دانش آموزان و خانواده های آنها در شهر یاسوج را مطرح کرد و گفت: خروجی این برنامه بیان سه معضل و مطالبه مهم از دید دانش آموزان و خانواده های آنهاست .
جاوید این سه معضل را این گونه بر شمرد: ۱- موضوع آسفالت معابر شهر، ۲- ترافیک و پل های ورودی شهر و ۳- سرانه فاض سبز در پارک های شهری.
شهردار یاسوج در پایان با یاداوری برنامه ها و برخی از طرح های شهرداری در حوزه های مختلف، هدف از برگزاری هفته نکوداشت یاسوج را معرفی و شناساندن این شهر به تمام مردم کشور خواند.

آموزش و پرورش اولویت هر کشوری در مسیر توسعه است
در ادامه این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر هر کشوری بخواهد به توسعه برسد ناگزیر و ناچار باید آموزش و پرورش در آن کشور اولویت باشد.
هادی زارع پور با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری هفته معلم را به معلمان زحمت کش استان تبریک گفت.
وی از برنامه های متعدد آموزش و پرورش استان به همین مناسبت خبر داد و اظهار داشت: ما امسال و به همین مناسبت برنامه های متعددی در نظر گرفته ایم که امیدواریم این برنامه ها در خور و شان مقام والای معلمین عزیز باشد .
زارع پور با تاکید بر جایگاه معلم در همه جوامع تصریح کرد: برای رسیدن به توسعه در تمامی حوزه ها کشورها ناگزیر و ناچار باید آموزش و پرورش را به عنوان اولویت اول خود در نظر داشته باشند .

هنر می تواند موتور محرکه فرهنگ سازی در جامعه باشد
بازیگر مطرح سینمای کشور در مراسم هفته نکوداشت شهر یاسوج و جشن روز معلم در یاسوج هنر را موتور محرکه فرهنگ سازی در جامعه خواند.
محمود پاک نیت با ابراز خوشحالی از فرصت به دست آمده برای حضور و دیدار با مردم یاسوج و تبریک روز معلم گفت: کار معلمی کار بسیار سختی است و معلم علاوه بر تعلیم و تربیت یکی از مهم ترین رسالت ها در حوزه فرهنگی جامعه را نیز بر عهده دارد.
وی به زیبایی های شهر یاسوج اشاره کرد و اظهار داشت: باید این شهر به مردم کشور و حتی جهان معرفی شود که همه بتوانند از زیبایی های آن بهره ببرند و از طرف دیگر با رشد گردشگری در این استان وضعیت اقتصادی مردم استان نیز بهبود یابد.
پاک نیت ساختن پارک ،آپارتمان و آسفالت را از وظایف شهرداری خواند و در ادامه گفت: در کنار این کارها و مهم تر از آن فعالیت و کار فرهنگی است که شهرداری یاسوج حتما باید این مهم را مورد توجه قرار دهد .
حضور این چهره مطرح سینمایی در این مراسم با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شد.
چهارمین روز از مراسم نکوداشت شهر یاسوج و تجلیل از مقام معلمین با ساتقبال بسیار خوب مردم همراه با برنامه های مختلف هنری و فرهنگی از جمله شعرخوانی شاعران استان و شهر شیراز ، اجرای موسیقی محلی و اجرای طنز محلی و هم چنین اجرای احمد خاکیان«غضنفر» بود.
شایان ذکر است پنجمین روز این مراسم امروز چهارشنبه و با بخش های متنوع هنری و فرهنگی در بوستان ولایت شهر یاسوج برگزار خواهد شد .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 661518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =