۰ نفر
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۹

با توجه به اقداماتی که آقای قالیباف در مدیریت شهری انجام داده است، باید به او گوشزد کرد که مسند رئیس‌جمهوری نیازمند زحمات و خدمات رسانی جامع و کامل به مردم است. دیگر این مسند جای آزمون و خطا نیست.

این در حالی است که قبل از انتخابات ثبت اطلاعات سجلی افراد در یک سامانه هیچ‌وجاهت قانونی ندارد. اینکه افراد فقط بر اساس وعده‌های انتخاباتی یک نامزد اطلاعاتشان را در اختیار یک سامانه قرار دهند می‌تواند با تبعات منفی همراه باشد، آن هم به این دلیل که در قانون مجازات اسلامی در قالب اختلاس و کلاهبرداری این چنین مطرح شده است که «اگر فردی بخواهد با حیله و تقلب مردم را در یک امر غیر واقعی فریب داده و از این طریق به مال یا اموال دست یابد، این عمل در تعریف کلاهبرداری گنجانده می‌شود.»

با بیان این قانون آقای قالیباف را حیله گر یا مفسد نمی‌دانم، اما این فرد با وعده و وعید در پی ثبت اطلاعات شخصی افراد است. حال این سوال مطرح است که در صورت عدم موفقیت او در انتخابات ریاست‌جمهوری اطلاعات شخصی این افراد که تحت عنوان اموال در تعاریف قانونی از آن یاد می‌شود چگونه مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

چون بر اساس قوانین جرایم رایانه‌ای پیش‌بینی شده است که «اگر اطلاعات شخصی و اسرار مردم نگهداری و مورد سوء استفاده قرار گیرد فرد یا سازمان خاطی تحت مجازات قرار می‌گیرند.» بنابراین این نقل و انتقال داده‌ها و اطلاعات خطر بالقوه برای فرد یا سازمان دریافت‌کننده به همراه دارد. چه بسا که این فرد به دلیل عدم مدیریت این اطلاعات را در اختیار افراد غیرصالح قرار دهد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 662146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
    0 0
    ایراد بی جایی است . . .