ایلنا نوشت:دبیر اجرایی خانه کارگر کرمان عقیده دارد؛ اقدام رئیس‌جمهور برای سفر به استان گلستان و دلجویی از کارگران معدن زمستان یورت، یک اقدام شجاعانه است که در سالهای گذشته نمونه آن ازسوی هیچ دولت‌مردی مشاهده نشده است.

عباس کاربخش با یادآوری وقوع حوادث مشابهی که در معادن زغال‌سنگ استان کرمان باعث فوت شمار قابل توجهی از کارگران شد، افزود: تا به امروز سابقه نداشته است که مسئولان دولتی در این سطح از خانواده‌های کارگران حادثه دیده دلجویی کرده باشند.

وی در عین حال افزود: مراجعه حضوری شخص اول دولت به محل زندگی کارگران حادثه دیده معدن زمستان شاید کمترین و کوچکترین اقدامی باشد که جامعه توقع انجام آن را دارد.

به گفته این فعال صنفی کارگری قطع یقین در سنوات گذشته که کوچکترین کنش صنفی کارگران در همان سطح کارگاه به بدترین وجه ممکن سرکوب می‌شد، حتی تصور رودر رو شدن و هم‌کلام شدن با رئیس‌جمهور غیرممکن بود.   

این فعال صنفی کارگری افزود: توقع اصلی جامعه کارگری از رئیس دولت این است که یک بار و برای همیشه از وقوع چنین حوادثی جلوگیری کند.

وی بابیان اینکه از زمان خصوصی سازی معادن زغال سنگ، شاهد افزایش حوادث برای کارگران معدنچی در جای‌جای کشور هستیم، افزود: دلجویی از کارگران حادثه دیده و خانواده‌های آنها زمانی ارزش چند برابری پیدا می‌کند که رئیس جمهور پیمانکاران و مالکان خصوصی معادن را ملزم به رعایت اصول ایمنی بکند.

وی افزود: قطع یقین جامعه کارگری متوجه است که در دوران کدام دولت این امکان را داشته است که در مقابل شخص اول دولت صدای اعتراض خود را بلند کرده و خواسته قانونی خود را پیگیری کند اما در عین حال یاد و خاطره این دوران زمانی در اذهان فرد فرد کارگران به نیکی ثبت خواهد شد که برای تغییر وضع موجود نیز اقدام موثری از سوی دولت صورت بگیرد.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 662813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =