روز خوزستان در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با حضور شخصیت های فرهنگی و هنری استان و کشور برگزار شد.

محمد جورند، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در نشستی در نمایشگاه کتاب تهران که به همین مناسبت برگزار شده بود گفت: فعالان خوزستان بسیار به همدلی و همراهی با یکدیگر نیاز دارند. این اتفاقات باعث افزایش پیوند میان فعالان خوزستانی و پیوند با مرکز می شود. خوزستان سرشار از انسان های فرهیخته ای است که می توانند آن را به وضعیت متعالی برسانند. اما خوزستان مورد غفلت قرار گرفته است. این سفر باعث شد بعد از سال ها فعالان فرهنگی خوزستانی همدیگر را ببینند.

جورند افزود: از همه افرادی که ما را در این سفر همراهی کردند تشکر می کنیم. با عنایت مدیر کل استان ها استان خوزستان فرصت دیگری پیدا کرد برای ارایه فعالیت هایش و امیدواریم چنین اقداماتی به صورت مستمر انجام شود.

همچنین مدیر کل هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین برگزاری روز خوزستان با ابراز رضایت و خرسندی از حضور و مشارکت فعال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: فلسفه وجودی حضور دوره‌ای استان‌ها در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به ابتدای شکل‌گیری دولت تدبیر و امید برمی‌گردد.

وی افزود: حضور استان‌ها در نمایشگاه بین‌المللی کتاب، فرصتی برای نمایش ظرفیت‌ها و قابلیت‎‎‌های فرهنگی و هنری استان‌ها فراهم می‌آورد و فرهنگی‌های اصیل این مرز و بوم را به ما معرفی می‌کند. 

محمدمهدی احمدی در ادامه به حضور دومین سال پیاپی استان خوزستان در نمایشگاه کتاب اشاره کرد و گفت: اختصاص این روز به خوزستان برای دو سال پیاپی به دلیل تنوع فرهنگی و پیشینه‌ی غنی تاریخی این استان است که دارای قابلیت‌های بالایی در این زمینه است.

 احمدی عنوان کرد: جامعه‌ای که به توانمندی‌های فرهنگی برسد، قدرت این را دارد که از فرهنگ خود الگویی قوی ارائه دهد و خوزستان به عنوان استانی که تمدن آن، ریشه‌ای عمیق در تاریخ دارد، نه تنها باعث افتخار خوزستانی‌ها است که همه‌ی ایرانی‌ها باید به آن افتخار کنند.

 مدیر کل هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان ضمن تشکر از محمد جوروند، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، گفت: از زمان مدیریت جدید، فعالیت‌های این اداره کل شکل تازه‌ای به خود گرفت و سطح ارتباط با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، روند مطلوبی را دنبال کرد.

اجرای موسیقی و رقص محلی توسط گروه میسان از دیگر برنامه های جنبی روز فرهنگی خوزستان در نمایشگاه بین المللی تهران بود. مراسم علوانیه خوانی توسط یاسر مشکوکی از هنرمندان و نوازندگان ربابه در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد.

پس از این نشست در غرفه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مراسم رونمایی از کتاب شعر عربی مصطفی غافلی شاعر اهوازی با نام "عشق را در چشمانت خواندم" با حضور مهدی یراحی خواننده ملی کشور، خالد لویمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهواز، محمد رضا فرطوسی مستندساز اهوازی و قاسم منصور آل کثیر از فعالان فرهنگی اهواز برگزار شد.

در حاشیه این غرفه دو غرفه تولیدات صنایع دستی مردم عرب و بختیاری توسط دو بانوی هنرمند خوزستانی نیز برای بازدیدکنندگان عرضه شد.

بر اساس این گزارش، سی‎اُمین نمایشگاه کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب فعالیت می‌کند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 663975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ظریفی A1 ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
    0 0
    گزارش کاملی می بایست ارائه می دادید،تمام جوانب و رو نمایی های اصلی را نباید سانسور می کردید...رو نمایی و بزرگداشت مهدی مرادی که مورد تشویق قرار گرفت و همچنین آقای آهنینجان و علوی ناشر نمونه و کارهای دیگر را نیز باید ارائه می دادید...