آقای قالیباف، استفاده تبلیغاتی از محرومان، منزجرکننده است

مدیرکل دفتر امور آسیب های اجتماعی وزارت رفاه در واکنش به صحنه‌هایی از مستند دوم قالیباف گفت: آقای قالیباف هم خوب است به مردم گزارش دهد در مدت ۱۲ سال چه میزان کار کودک را کاهش داده اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در بخش عظیمی از مستند دوم محمدباقر قالیباف که شب گذشته تخت عنوان «روزهای روشن» از تلویزیون پخش شد، معلولان، فقرا و کودکان کار حضور داشتند. قالیباف در این مستند به خانه یک خانواده معلول رفته بود و همه فرزندان این خانواده را که می گفت معلول هستند، جلوی دوربین نشاند.

همچنین در یکی از مناطق خرم آباد، میهمان خانه یکی از اهلی بود و او با فریاد و فغان، از فقر گله می کرد و در صحنه ای، به صورت و صورت خودش هم می زد. در سکانسی دیگر، دوربین همراه با قالیباف به یکی از مدارس آموزش کودکان کار در جنوب تهران رفت و تعداد زیادی از این کودکان را نشان داد.

غیر از این‌ها، در بخش های مختلف، شهروندان حضور داشتند و از فقر خود می گفتند. این درحالی است که از ابتدای شروع رقابت های انتخابات ریاست جمهوری، انتشار گسترده و بدون پرده پوشی تصاویری از توجه بعضی کاندیداها به اقشار محروم و فقیر، با واکنش های فراوانی روبرو شده است.

روزبه کردونی،‌ مدیرکل دفتر امور آسیب های اجتماعی وزارت رفاه، با اعتراض به صحنه های موجود در فیلم تبلیغاتی قالیباف گفت: انتخابات به عنوان یکی از ارکان اصلی تحقق دموکراسی در هر جامعه ای، بستری را برای تقویت عزت و اقتدار مردم جامعه فراهم می کند. حال آنکه این روزها برخی نامزدها با قربانی کردن ارزش های اخلاقی و زیرپاگذاشتن آبروی و عزت مردم به دنبال بدست آوردن اقبال انتخاباتی هستند.

مدیر کل دفتر امور آسیب های اجتماعی با تاکید بر آیه 271 سوره بقره بر لزوم حفظ عزت و ابروی مومن حتی در حین صدقه دادن به افراد، گفت: این افراد انگار فراموش کردند که این حرمت مومن، در روایات، از حرمت کعبه بالاتر دانسته شده و وعده عذابی الیم برای متجاوزین آن در نظر گرفته شده است.

او گفت: استفاده آقای قالیباف از معلولین و کودکان کار در مستندهای سریالی و تبلیغاتی خود، انزجار برانگیز است. این کار نه تنها ابزاری برای جریحه دار کردن افکار عمومی است، بلکه حربه‌ای غیراخلاقی و غیرانسانی است که برای بدست آوردن قدرت، از عکس یادگاری و استفاده نمایشی از آنها در فیلم ها و کلیپ های تبلیغاتی حذر نکرده و آبروی مردم را به راحتی بخاطر یک رای بیشتر تاخت می زنند.

کردونی گفت: حتی در جوامع سرمایه داری نیز که این چنین به توصیه های قرانی و ارزشی التزام ندارند، یکسری چارچوب ها، اصول و حریم ها در جامعه محفوظ است و نامزدهای انتخاباتی حاضر نمی شوند به هر قیمت، عزت مردم جامعه را هزینه کنند.

او گفت: اگرچه کارنامه عمل دولت تدبیر و امید در حمایت از معلولین و اقشار آسیب پذیر طی این چند سال آنقدر روشن و شفاف است که این گونه بداخلاقی ها، نمی تواند ذره ای اختلال در آن ایجاد کند. با این حال، باعث بسی تاسف است، برای مردی که روزی به منظور حفظ عزت و آبروی مردم همین سرزمین شجاعانه جنگید، امروز اینچنین مستاصل برای کسب قدرت، کرامت مردم را به ناچیزی می فروشد.

کردونی گفت: آقای قالیباف که ۱۲ سال شهردار پایتخت بوده است اگر به کاهش الام کودکان کار اهتمام داشت باید تاکنون مساله کودک کار در تهران حل می شد. دولت تدبیر ظرف مدت ۴ سال بدون همراهی شهرداری پایتخت ۸ درصد کار کودک را در کشور کاهش داده است، آقای قالیباف هم خوب است به مردم گزارش دهد در مدت ۱۲ سال چه میزان کار کودک را کاهش داده اند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 665429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
    7 69
    دادن حقوق نجومی و خرید زمین منزجر کننده نیست ؟
  • بی نام SE ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
    53 3
    قاليباف با اين اعلان أموال و دارايش زِد خود جشم كور كرد
  • جانباز A1 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
    64 5
    وجدانا اگرسال 88 بود واقای موسوی این مستند رانشان میداد اولا صداوسیما زیر بار نمی رفت واگر پخش میشد فورا وضرب العجلی توسط شورای محترم نگهبان رد صلاحیت میشدنمی دانم چرا تهمت زنندگان نزد قوه قضاییه و شورای نگهبان محبوبترند
  • بی نام IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
    6 59
    استفاده تبلیغاتی از هنرمندان و بازیگران منزجر کننده تر است.
    • بی نام IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
      30 2
      اگر از قالی باف حمایت میکردن، شما استفاده نمیکردید؟ بخدا سر هر کوچه عکسش رو باهاشون میزدید
  • هستی IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
    46 1
    جابه آقای قالی باف این همه سال یک بار به فکر کودکان کار و فقر مردم نبوده همین حالا یهویی یادش افتاده
  • بی نام RO ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
    42 2
    برای خودم که به تو سال نود ودو اعتماد کردم بیش از شما متاسفم، کینه با شما چه کرده؟ اینجا جبهه جنگ است؟ رودر روی تو رئیس جمهور نظام اسلامیست نه صدام حسین تو با اعتماد ملت به نظام چه کردی سردار؟ لوله گازنبر هیچکدام باعث نمیشد از رای دادن به تو بگذرم اما تو همه جارا میدان جنگ میبینی اینهمه خشم را بردار و بر سر دشمنان جهان اسلام خالی کن توهم مثل سردار سلیمانی ستودنی شو پرقدرت ترین مرد خاور میانه مردی که من نظامی زاده را دیوانه خصلت خود کرده بدان با اینکه زنم بارها تصمیم گرفتم به سوریه بروم اما ایران آباد مهمتر است من نظامی نیستم من درمانگرم. اما تو چی؟ چرا دوازده سال صندلی ریاست را رها نکردی چرا با دشمن ایران نمی جنگی چرا آبروی رئیس جمهورت را میبری بوری اما آمریکائی نیستی به اصلت برگرد تا باز ..
  • بی نام RO ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
    43 3
    چرا ناراحتی کارگردان قلاده طلا شمقدری مال تو دایی و کریمی خریدنی نیستن شهاب حسینی خریدنی نیست. خودتان این جماعت را با خود مشکل دار کردید در ادامه کامنتم که نصفه ماند من قالیباف سردار را بیشتر دوست دارم من نظامی ها را در لباس نظامی دوست دارم من عزیز جعفری را دوست دارم من شهید بابایی و شهید شیرودی را دوست دارم من نظامی زاده ام همه اطرافم لباس نظامی به تن دارند نام خیابانهای تهران نام دوستان پدرم است. سردار سردار بمان نظامی را چه به افشاگری تو را چه به احمدی نژاد و رفتارهای زشت او. برو دشمن را لوله کن برو داعشیها را لوله کن. بگذارید جوانها با دیدن لباستان به آینده و امنیتشان مطمئن شوند. من تمام قد در برابر تمام سردارها و شهدا می ایستم من ایرانیم و برای ایران به روحانی رای میدهم .
  • علی A1 ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
    31 2
    اقای قالیباف چرا قبلا از کارا نمی کردین
  • بی نام A1 ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
    4 31
    خبرخيلي به نفع بازي ميكني.ديگه ازت خوشم نمياد.يه چشمت كوره و يك چشمت تيز بين
  • علی A1 ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
    35 4
    تنها رکورد ایشون در 12 سال شهرداری تعداد افرادیست که سرشون تو سطل آشغال های کنار خیابونه...از بچه پنج ساله گرفته تا پیرزن 80 ساله
    • سحر محسنی IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
      0 0
      واقعا همینطوره متاسفانه،من هرروز در مسیر رفت و برگشت محل کارم تعداد زیادی از این افراد رو که اغلب معتاد هم هستن میبینم بعلاوه موش ها و درختای سربریده خیابون ولیعصر
    • طرفدار قالیباف IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
      0 0
      خیلی کوته فکری علی آقا مقصر قالیباف است که شهردار بود یا دولت مردان که مسئول از بین بردن فقر و فاصله طبقاتی هستند. عاقلانه فکر کن بعد اظهار نظر کن برادر
    • بی نام A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
      0 0
      اين كه از ركورد هاي رئيس جمهور محبوبمونه.چه ربطي به شهرداري داره؟