ایرنا نوشت:مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری ایلام گفت: از ابتدای تشکیل دولت یازدهم تاکنون تعداد دهیاری های این استان 33 درصدی افزایش یافته است.

محمدکریم محمدیاری روز یکشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: تعداد دهیاری های استان ایلام در ابتدای تشکیل دولت یازدهم 220 دهیاری بود که با اضافه شدن 98 دهیاری در دولت تدبیر و امید این تعداد به عدد 318 دهیاری رسید.
وی افزود: 138 پروژه عمرانی و رفاهی از سال 92 تاکنون در سطح روستاهای این استان اجرا شده است که شامل اجرای بوستان روستایی، دفع آب های سطحی، کانال سنگی و ایستگاه های آتش نشانی بوده که اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح های زیربنایی 28 میلیارد ریال است.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری ایلام تاکید کرد: یکی از مهمترین برنامه های دولت در روستاها آسفالت معابر است که دولت یازدهم حدود 13 میلیارد ریال به منظور تامین قیر یارانه ای در اختیار استان ایلام قرار داد که در نتیجه آن یک هزار و 309 تن قیر خریداری و 79 هزار و 800 متر مربع از معابر 38 روستای استان آسفالت شد.
محمدیاری یادآور شد: تا قبل از شروع بکار دولت یازدهم، 20 باب ساختمان اداری برای دهیاری های سطح استان احداث شده بود که با توجه به اختصاص اعتبار مناسب در دولت تدبیر و امید برای 24 دهیاری دیگر ساختمان ساخته و تحویل شده است.
وی از احداث 40 باب مدرسه در مناطق روستایی استان ایلام از ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید نیز خبر داد و اضافه کرد: این تعداد مدرسه دارای 127 کلاس درس با مساحت 11 هزار و 811 متر مربع است که 285 میلیارد ریال برای اجرای این طرح ها هزینه شده است.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری ایلام احداث 9 باب کتابخانه عمومی روستایی و 16 باب خانه بهداشت روستایی از محل اعتبارات مناطق محروم را از دیگر خدمات دولت یازدهم برای توسعه روستاهای استان ایلام اعلام کرد.
استان ایلام با 580 هزار و 158 نفر جمعیت دارای 10 شهرستان، 25 شهر و بیش از 600 روستای دارای سکنه است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 665496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =