برای ساماندهی ترافیک شهر اردبیل ، مرکز کنترل ترافیک شهرداری اردبیل ایجاد می شود.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: برای ساماندهی ترافیک شهر اردبیل، مرکز کنترل ترافیک شهرداری اردبیل ایجاد می شود.

فهیمی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان اردبیل افزود: شهرداری اردبیل از محل درآمد و اعتبارات خود 6 میلیارد تومان برای ایجاد مرکز کنترل ترافیک شهرداری اختصاص می دهد تا با ایجاد مرکز کنترل ترافیک شهرداری معضل، ترافیک مرکز استان مرتفع شود.

وی از مجهز شدن راهور استان اردبیل به خودروی سیار دوربین دار جهت ثبت الکترونیکی تخلفات راهنمائی و رانندگی خبر داد و گفت: در کنار برخوردهای قانونی با تخلفات رانندگی، باید برنامه های فرهنگی مناسب برای ارتقاء فرهنگ احترام به قوانین رانندگی نیز اجرا شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل از وجود سرعت گیرهای بیش از حد متعارف در راه های مواصلاتی استان انتقاد کرد و با اشاره به وجود 396 سرعت گیر تنها در شهر اردبیل، خواستار کاهش و استانداردسازی سرعت گیرها و جایگزینی آن با خطوط لرزاننده و سرعت گیرهای مجازی شد.

وی نظارت های تصویری را مناسب ترین شیوه کنترل و نظارت بر راه های شهری و جاده های مواصلاتی استان اردبیل دانست و خواستار توسعه تجهیزات و امکانات نظارت تصویری شد.

فهیمی از کاهش 33 درصدی تصادفات امسال در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته و کسب رتبه اول استان اردبیل در کاهش تصادفات منجر به فوت در سطح کشور خبر داد و با قدردانی از تلاش عوامل پلیس و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: مقایسه آمارهای بین سال های 1387 تا 1395 از کاهش 39 و نیم درصدی تصادفات منجر به فوت جاده ای استان حکایت دارد.

وی بر توسعه مجتمع های خدمات رفاهی جاده ای استان و ایمن سازی راه ها تاکید و آن را از عوامل کاهش تصادفات جاده ای برشمرد.

به رغم همه تمهیدات و اقدامات بازدارنده و ایمن سازی جاده ها، در طول 8 سال گذشته یکهزار و 773 نفر در جاده های استان بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست داده اند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 668609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =