باید به سمت احیای منابع طبیعی حرکت کرد

استاندار چهارمحال وبختیاری گفت : راستای بهره وری اقتصادی در مناطق روستایی باید از وضعیت موجود آن مناطق بهره گیری کرد و به سمت احیای منابع از دست رفته گذشته در این مناطق حرکت شود.

قاسم سلیمانی دشتکی در در همایش بررسی راهکارهای ایجاد اشتغال در جوامع روستایی گفت : پرورش گیاهان دارویی، گیاهان و درختان مثمر کم آب و اجرای طرح های اقتصادی منابع طبیعی از جمله منارید فرصت مطلوبی برای ایجاد شغل و توسعه برنامه های کشاورزی است.
وی با بیان اینکه فرهنگ مشارکت و توسعه سرمایه گذاری در مناطق روستایی باید نهادینه شود، تصریح کرد: در این مناطق نه تنها خود افراد اقدامی به ایجاد تشکل و سرمایه گذاری نمی کنند بلکه در مواقعی هم از دیگر سرمایه گذاران و طرح ها استقبال نمی کنند.
سلیمانی دشتکی افزود: سال جاری 20 درصد اعتبارات عمرانی و 5 درصد اعتبارات جاری چهارمحال و بختیاری در بخش اشتغالزایی به عنوان یارانه پرداخت می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در این همایش گفت: پس از اجرای برنامه های اشتغالزایی 15 روستای استان تا پایان سال 97 به عنوان 'روستای بدون بیکار' معرفی می شود.
سیامک سلیمانی گفت: برای توسعه روستاها با هدف رشد اقتصادی، فقرزدایی و ایجاد اشتغال باید اقدام و جذب سرمایه های خرد انجام شود.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: استفاده از مشارکت مردمی و جوامع محلی در راستای جذب سرمایه گذاری های خرد، امسال پیروی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد توجه و تاکید مقام معظم رهبری در دستور کار است.
شراره زارعان تصریح کرد: آگاهی بخشی و بسیج محلی برای جذب سرمایه های خرد محلی، گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، آموزش و ترویج انواع مشاغل محلی در راستای بهبود وضعیت معشیت مردم و توجه و توسعه دانش بومی روستایی برای ایجاد شغل در این مناطق دنبال می شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری نیز افزود: در دولت یازدهم با حفظ مالکیت دولت در عرصه های منابع طبیعی، مردم در بهره برداری از این عرصه ها و تغییر الگوی کشت مشارکت داده شدند.
علی محمدی مقدم با تشریح بحران کم آبی در این استان، اظهار کرد: 86 درصد از مساحت چهارمحال و بختیاری عرصه های منابع طبیعی است، مردم برای کشت و بهره برداری از گونه های مثمر کم آب و توانمندی آنها اقدام شده است.
بنابراین گزارش تعدادی از کارآفرینان روستایی که در بخش های کشاورزی و دامپروری، گردشگری، توسعه باغات، توسعه و کشت گیاهان دارویی فعالیت دارند، الگوی برنامه های ایجاد اشتغال را ارائه کردند.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 670519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =