نماینده ای که روز واقعه تروریستی در مجلس شعار "مرگ بر امریکا" سر داده بود در پاسخ به ایراد اتهام و شایعه سازی برخی محافل علیه مسعود پزشکیان، گفت: از تذکر ایشان که در آن روز ریاست جلسه را بر عهده داشتند، نیت ممانعت از سر دادن شعار مرگ بر امریکا برداشت نمی کنم.

"حسینعلی حاجی دلیگانی" نماینده شهرستان های شاهین شهر و میمه و برخوار در گفتگو با خبرآنلاین افزود: علی رغم اختلاف سلیقه با دکتر پزشکیان، ایشان از انصاف و مردانگی و صراحت لهجه در تصمیم و بیان برخوردارند و برداشت من این نیست که تذکر ایشان برای مقابله با شعار "مرگ بر امریکا" بوده ایست.

وی در خصوص تحولات روز واقعه، با اشاره به اینکه موضوع آن روز مجلس، بررسی گزارش حادثه معدن یورت بود گفت: هنگامی که در جریان حرکت مذبوهانه دشمن و عملیات تروریستی در مجلس قرار گرفتم مطلبی آماده کردم تا وقتی نوبت به صحبتهای بنده رسید، آن را قرائت کنم.

حاجی دلیگانی ادامه داد: جملاتم را با این جمله از حضرت امام(ره) شروع کردم که فرمودند: هرچه فریاد دارید بر سر امریکا بکشید.

وی اظهار داشت: در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تمام فتنه ها و درگیری های منطقه زیر سر امریکا و نوکر دست نشانده آنها آل سعود است، فریاد مرگ بر امریکا سر دادم.

نماینده شهرستان های شاهین شهر و میمه و برخوار تصریح کرد: در این لحظه جناب آقای دکتر پزشکیان که ریاست جلسه را بر عهده داشت با این تصور که شاید جو مجلس از حالت عادی خارج شود، تذکر داد که در خصوص موضوع جلسه صحبت کنم.

وی در پاسخ به اینکه آیا در آن لحظات، همه مجلس از رویداد تروریستی مطلع شده بودند گفت: نمی دانم؛ شاید عده ای می دانستند و عده ای هم مطلع نبودند.

این نماینده مجلس با تشریح اهداف خود از بخش اول سخنرانی خود گفت: احساس کردم از آنجا که سخنان ما بصورت مستقیم پخش می شود، می توانم باعث تقویت روحیه مردم شده و نشان دهم که مجلس همچنان محکم و باصلابت به کار خود ادامه داده و هیچ اقدامی نمی تواند در اراده ی آهنین نمایندگان مردم خللی وارد کند.

حسینعلی حاجی دلیگانی در عین حال با اشاره به اینکه توجه داشتم نباید آرامش مجلس به هم بخورد گفت: اقدام جناب پزشکیان در خصوص تذکر به اینجانب برای طرح مباحث دستور جلسه، امری عادی و معمول بوده و هرکسی که وظیفه ی اداره ی جلسات را بر عهده داشته باشد نیز مشابه آن رفتار می کند.

این نماینده اصولگرای مجلس تاکید کرد: نه آن زمان و نه اینک، برداشتم این نیست که منظور جناب دکتر پزشکیان از آن تذکر، ممانعت از شعار مرگ بر امریکا باشد.

این نماینده اصولگرای مجلس یادآور شد: علی رغم اختلاف سلیقه و تفاوت نظری که با دکتر پزشکیان داریم اما ایشان به انصاف، مردانگی، صداقت و صراحت لهجه در تصمیم گیری و بیان مواضع شناخته می شوند.

وی در ادامه سخنان خود با رد اتهامات وارد شده به دکتر پزشکیان از سوی برخی محافل هشدار داد: در مواجهه با دشمن هرگز نباید موضوعاتی که منجر به ایجاد اختلاف و چنددستگی در جامعه می شود مطرح گردد.

حاجی دلیگانی یادآور شد: این حرکت مذبوهانه تروریستی نشان داد که برای دشمنان جمهوری اسلامی، میان جناح های سیاسی داخل کشور هیچ فرقی وجود نداشته و آنان با همه ی مردم دشمن هستند.

وی توصیه کرد: لازم است در این برهه حساس، وحدت، انسجام، همدلی و همزبانی خود را که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار دارد حفظ نمائیم.

حسینعلی حاجی دلیگانی ادامه داد: امروز بر همه ی جناح های سیاسی کشور، چه اصلاح طلب و چه اصولگرا لازم است برای حفظ اقتدار، امنیت و آرامش کشور پشت سر رهبری قرار گرفته و در برابر دشمن، اتحاد و اقتدار خود را به نمایش گذاریم.

***

گفتنی است، در جلسه علنی روز چهارشنبه که ساعاتی پیش از آغاز حادثه تروریستی آغاز شده بود، جزئیات گزارش کمیسیون صنایع و معادن از حادثه انفجار در معدن زمستان یورت شهرستان آزادشهر در استان گلستان قرائت می شد و برخی نمایندگان نیز با بیان نقطه نظرات خود درباره حادثه می پرداختند.

در ادامه اظهار نظر نمایندگان نسبت به گزارش کمیسیون صنایع و معادن از حادثه انفجار معدن یورت، حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده شهرستان های شاهین شهر و میمه و برخوار در آغاز سخنان خود طی سخنانی، بدون اشاره مستقیم به حادثه تروریستی درحال وقوع، با صدای بلند شعار "مرگ بر امریکا" سر می دهد.

به دلیل ایجاد اخلال در قرائت گزارش و احتمال به هم خوردن نظم و آرامش مجلس، مسعود پزشکیان در تذکری توصیه می کند که حاجی دیلگانی راجع به موضوع جلسه صحبت کند.

در این موقع حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده ی شعار دهنده با گفتن "چشم" به ارائه مطالب خود می پردازد.

حال، با گذشت دو روز از واقعه و گم شدن اصل ماجرا در هیاهوی اخبار مربوط به جنایت داعش، به نظر می رسد اتاق فکر جناح تخریب و افترا که در خصوص نواب ریاست مجلس نیز به اهداف خود نرسیده اند، جوسازی جدیدی علیه نمایندگان جناح عقلانیت و اعتدال آغاز کرده اند.

با اینحال، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده اصولگرای مجلس در این گفتگو ضمن رد ادعاهای مطرح شده علیه دکتر مسعود پزشکیان، بر لزوم حفظ اتحاد و همدلی و پرهیز از ایجاد اختلافات بی مورد تاکید کرد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 674911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =