مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی از جیره بندی آب در 116 روستای استان مرکزی در تابستان امسال خبر داد.

یوسف عرفانی نسب، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی، امروز شنبه سوم تیرماه در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب، برگزار شد، گفت: درست است که امسال سال آبی خوبی را در استان شاهد بودیم و میانگین بارش در حدود 8 درصد نسبت به سال های گذشته داشت، ولی این به معنای این نیست که در مصرف آب دقت کافی را نداشته باشیم.
وی با بیان اینکه با وجود این میزان بارش ها هنوز کشور ما از نظر میانگین میزان بارندگی در جهان بسیارپایین تر است، ابراز کرد: در بسیاری از کشورهای اروپایی با وجودی که میانگین بارندگی 1500 ملی متر در سال است، ولی هر خانواده در طی روز کمتر از 150 لیتر آب مصرف می کند که این میزان در استان مابا وجود میانگین بارش 250 میلی لیتر در سال در حدود 180 لیتر آب است؛ لذا این میزان بسیار بالاتر از استاندارد جهانی است.
عرفانی نسب با تاکید بر اینکه وقتی بارندگی خوب می شود، فرهنگ خوب مصرف کردن هم باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: بسیاری از روستاهای به علت بارندگی کم و خشکسالی خالی از سکنه شده اند، بنابراین فرهنگ صحیح مصرف آب را باید بیش از پیش در بین مردم نهادینه کنیم.
وی اظهار کرد: : در حال حاضر یک هزارو 140 روستای دارای سکنه در استان داریم که 814 روستا تحت پوشش این سازمان قرار دارد که در 694 روستا بالای 20 خانوار و مابقی، زیر 20 نفر خانوار ساکن هستند.
عرفانی نسب با اشاره به اینکه بر اساس پیشنهاد شورای سلامت استان و ستاد اقتصاد مقاومتی در نظر داریم که مابقی روستاها را نیز تحت پوشش این شرکت در بیاوریم، بیان کرد: 156 روستای بالای 20 خانوار ما از آن جهت که به صورت خودگردان اداره می شوند و از نظر آبی مشکل ندارند، در مقابل اینکه تحت پوشش این شرکت قرار بگیرند مقاومت می کنند، چراکه از افزایش هزینه ها ترس و نگرانی دارند، ولی از برنامه های آینده ماست که به خاطر رعایت مسایل بهداشتی این روستاها را نیز تحت کنترل این شرکت باشند.
وی با بیان اینکه 5/81 درصد آب آشامیدنی در روستاها از چاه، 18 درصد از چشمه 5/0 درصد از قنوات تامین می شود، ادامه داد: امسال 11 روستا آبرسانی سیار می شوند و آب 116 روستا به صورت جیره بندی است که در سال قبل در 50 روستا آبرسانی سیار داشتیم.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =