ادغام سازمان جوانان با تربیت بدنی، آزمون خطایی پر هزینه

اسدی معاون اداره ورزش و جوانان گفت :ورزش حوزه ای گسترده است که در امورات خود نیز با مشکل مواجه است اما حوزه جوانان مربوط به یک قشر است؛ این ادغام آزمون و خطایی پر هزینه برای کشور بود.

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان در گفتگو با خبرنگار ما بیان داشت: ادغام اداره جوانان با تربیت بدنی کاری شتاب زده ای بود، هر چند که در بسیاری از کشور ها این طرح موفق بوده است اما ساختار آنها با کشور ما متفاوت است و این اتفاق تنها تقلیدی کورکورانه بود.
وی ادامه داد :امیدواریم احیای این سازمان قوی تر با یک برنامه منسجم باشد تا بتوانیم برنامه ها و طرح های خوبی را برگزار کنیم و مشارکت جوانان را نیز بیشتر کنیم.
اسدی معتقد است که سازمان جوانان ،یک سازمان چابک است،ما ترجیح دادیم در این مدت برنامه ها را با شتاب کمتر و کیفیت بالا تر انجام دهیم و برنامه ها را و با کمترین امکانات و به خوبی برگزار می کنیم .
او بیان کرد :هر کسی توانایی فعالیت در این زمینه را ندارد چون این کار دلی می حواهد با آستانه تحمل بالا، به همین دلیل در حوزه جوانان بسیاری از پست هایمان خالی است و نیروی انسانی کم داریم.
به گفته ی وی،هم در دوره مدیر کل فعلی و هم برخی از مدیرکل های اسبق مانند آقای محمودی نیا رابطه معاونت جوانان خوب بوده اما در 7 ماهی که سازمان مدیرکل نداشت و با سرپرست اداره می شد،زمان سختی بود.
وی تاکید کرد که ،سعی مان بر این است که مدیر کل کنونی را در حوزه جوانان وارد کنیم زیرا برای جوانان عالی خواهد شد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر برنامه وی برای سازمان جوانان گفت: از نظر من عمر مدیریت 2 الی 3 سال است اما باید بدنه ی قوی داشته باشد من حدود 16 سال است که در زمینه جوانان فعالیت دارم، جوانان توانمند در صحنه بیایند و ما هم سعی می کنیم تجربیاتمان را در اختیارشان بگذاریم.
این مسئول بیان کرد:52 سمن داریم که 42 آنها فعال است، با اینکه بودجه کمی داشتیم اما کار های بزرگی صورت گرفت؛در حال حاضر موقعیت خوبی حاکم است و امیدواریم با احیای سازمان جوانان این موقعیت بهتر شود.

نگاه سیاسی ،یکی از خطرات این سازمان است

احمد احمدی نژاد رئیس شورای هماهنگی سمن های جوانان در خصوص احیای مجدد سازمان ملی جوانان به خبرنگار ما گفت:سازمان ملی جوان پدیده ای تازه نیست چراکه تجربه ای از قبل بوده است و همچنین موفقیت های زیادی را نیز به دنبال داشت و تجربه ی فعالیت در زمینه های مختلف را دارا بود.
وی ادامه داد:مسئولین هم پس از مدتی متوجه این امر شدند که ورزش حوزه ی بسیار گسترده ای است و هم کم توجهی شد و هم بودجه کم آمد.
به گفته ی وی ،نهاد های مدنی اعتراض کردند زیرا نمی خواستند زیر سایه ورزش باشند آنها معتقد بودند که سازمان باید مستقل باشد و اینگونه کار آمد تر خواهد بود، خوشبختانه مجلس نیز با این امر موافقت کرد.
احمدی نژاد سیاسی شدن و نگاه سیاسی به سازمان جوانان را تنها نگرانی خود در این زمینه میداند و می گوید:اگر نگاه به سازمان سیاسی شود و کسانی که مولی کار می شوند سیاسی باشند و با سیاسی کاری انتخاب شوند قطعا لطمه وارد خواهد شد،کما اینکه در گذشته نیز همین نگاه های سیاسی آسیب جدی وارد کرد.
وی که مدت 10 سال است که در حوزه جوانان فعالیت دارد معتقد است:فردی که به این کار منصوب خواهد شد باید،تجربه کار در امور جوانان را داشته باشد زیرا اگر تجربه نباشد زمان چند ساله ای را برای شناسایی موقعیت و زمینه ها هدر خواهد رفت.
او بیان کرد:در مدتی که گذشت در سازمان نگاه ورزشی بیشتر حاکم بود،وزیر ورزشی می آمد و همه ورزشی بودند و ورزش تمام هم و غم این سازمان بود و جوانان تنها وبال و سربار بودند و کیفیت کار ها بسیار پایین آمد و سازمان های مردم نهاد مسکوت بودند؛به جز اخیرا که مدیر کلی جوان مسئولیت اداره ورزش و جوانان را بر عهده گرفت و اوضاع بهبود یافت.

ادغام نامبارک

امیر یزدی زاده ،مدیر عامل انجمن باران بینش جوانان، یکی از سمن های فعال استان، بیان کرد:در چندسال گذشته که ادغام نامبارک سازمان ملی جوانان با تربیت بدنی اتفاق افتاد باعث بی تحرکی بیش از حد جوانان برای فعالیت های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کشور شد زیرا منابع و امکانات به حداقل رسید و دیگر توانی برای مشارکت جوانان در مسائل به وجود نیامد جوانان امروز باید آزادانه تصمیم بگیرند و جایی برای تخلیه افکار و هیجانات خود داشته باشند ما نباید اجازه بدیم جوان ایرانی غل و زنجیر بشه و جایی برای فعالیت نداشته باشد.

وی ادامه داد که در مسئله سازمان ملی جوانان مشارکت مقوله مهمی خواهد بود و باید جوانانما آماده همه مسائل کشور کنیم تا در آینده ضعفی نداشته باشیم.

یزدی تاکید کرد:در مسئله انتخاب معاون سازمان ملی جوانان کشور از اقای روحانی انتظار میرود تا با تمام توان اجرایی خود به دنبال کسی برای این سازمان باشد که علاوه بر جوان بودن با روحیه جوان پسندی مشهور باشد و بداند مشکلات و دغدغه های جوانان چیست و باید به این سازمان ملی به عنوان اصلی ترین مرجع فرهنگی و اجتماعی کشور نگاه کنند و بودجه و مسائل کلان را برایش در نظر بگیرند زیرا اگر ما جدا شویم و تغییری در روند اداری پیدا نشود باز هم مشکلات دست و گریبان گیر ما خواهد بود در زمانی که با ورزش بودیم خیلی از مسائل جلوی برنامه ریزی های جوانان بود خیلی از ناجوانمردی ها به سر جوانان آمد و آنها با بی رغبتی از دولت به گوشه کشیده شدند اما نباید این رویه های تکرار شود.
این فعال اجتماعی معتقد است:دولت باید قدرت اصلی حل مسائل فرهنگی و اجتماعی را به این سازمان ملی بدهد اجازه بدهد در برنامه ریزی جوانان مستقل عمل کند و قدرت قانونی زیادی داشته باشد و باید به چشم یک ابر قدرت در حوزه جوانان به آن نگاه شود.
به گفته ی وی ،مسئله بعدی این است که همانطور که ما به دنبال احیای بخش خصوصی اقتصادی هستیم باید به دنبال احیای بخش خصوصی فرهنگی و اجتماعی در حوزه جوانان باشیم یعنی جوان ایرانی در عمل برای خودش تصمیم بگیرد و دولت به آن خط مشی خاصی ندهد تا این تغییرات در حوزه جوانان به دنبال آماده سازی بسترهای فرهنگی کشور باشد.

وی با اشاره به مسئله انتخاب رییس این سازمان در کرمان گفت: هنوز زود است تا در این باره صحبت کنیم اما با این حال ما در کرمان اجازه نمی دهیم کسی که برخلاف موازین روحیه جوانان باشد به کرسی ریاست برسد زیرا این مطالبه جوانان استان هست و از همین الان به دنبال حمایت از کسانی هستیم که دلشان با جوانان استان باشد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 685822

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =