برگزاری نشست معاونین دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور در سنندج

نشست معاونین دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سنندج آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، رئیس دانشگاه کردستان امروز چهارشنبه (یکم شهریور) در آیین افتتاحیه گردهمایی معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، اظهار كرد: علم و فناوری از سیاست های اصلی نظام جمهوری اسلامی و همواره مورد تاکید رهبری و مسئولان نظام بوده است.

فردین اخلاقیان افزود: نظام آموزشی کشور نیز به گسترش علم علاقمند و پایبند است و در این راستا همواره کوشیده تا بتواند نه تنها در توسعه علم و دانش در کشور بلکه در عرصه بین الملل نیز ایفای نقش کند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از مشکلات کشور با رشد و توسعه علم و فناوری ممکن می‌شود، باید حمایت کافی از این عرصه صورت گیرد که خوشبختانه نمود این حمایت‌ها در اختصاص بودجه‌های مختلف بوده است.

وی به گسترش حمایت‌ها از دانشگاه‌ها در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: در حمایت از دانشگاه‌ها نه تنها افزایش کمی بلکه افزایش کیفی هم باید مورد توجه قرار گیرد چرا که افزایش کیفیت امکانات تحصیل، شرایط بهتری را برای دانشجویان فراهم می‌کند و موجب ترغیب آنها می‌شود.

اخلاقیان عدم اختصاص بودجه کافی و همچنین بی توجهی به کیفیت تحصیل را موجب به وجود آمدن بحران دانست و آن را مانع از توسعه علم و فناوری و تعلیم و تربیت دانشجويان و دانشمندان مفید برای کشور عنوان کرد.

وی در پایان با تاکید بر سرمایه گذاری و پشتیبانی از دانشگاه‌ها، گفت: این مسئله موجب شکوفایی استعداد دانشجويان و فراهم شدن زمینه برای حضور آنان در عرصه بین المللي علم و فناوری خواهد شد.

در این اجلاس دو روزه، معاونین دانشجویی دانشگاه‌های کشور در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی مختلف حضور خواهند داشت و در خصوص رونق فعالیت‌ها به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 700314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =