ایسنا نوشت: یک جامعه شناس گفت: نظام آموزشی کشور و خانواده‌های ایرانی هنوز نتوانسته رهایی فرزند از والدین را به مرحله استقلال و استقلال تعاملی برساند.

دکتر علیرضا شریفی یزدی، جامعه شناس و عضو پژوهشکده خانواده با اشاره به مراحل رشد فرزند، گفت: هم زیستی، دوختگی، اعتیاد به والدین، عادت کودک به والدین، وابستگی به فرزندان، رهایی فرزند ، استقلال و استقلال تعاملی از جمله مهم ترین مراحل رشد یک کودک به شمار می آید، به طوری که هر کدام از این مراحل تعریف و ویژگی‌های منحصر به خود را دارند.

وی همچنین در ادامه افزود: بسیاری کودکان پس از مراحل دوختگی، اعتیاد و عادت به والدین، متاسفانه حتی پس از گذشت سال های بسیار نیز در این مرحله می‌مانند، برای مثال یک مرد میانسال می تواند در بین سنین ۶ تا ۸ سال ثابت بماند.

عضو پژوهشکده خانواده با بیان این که وابستگی های ابتدایی امکان استقلال را از فرزند می گیرد، اظهار کرد: وابستگی های ابتدایی در افراد در دوران کودکی همواره می تواند معضلات و مشکلات بسیاری را برای فرزند در دوران بزرگسالی به همراه داشته باشد.

وی با بیان این که گذار سنت به مدرنیته مراحل رشد فرزندان را ارتقاء داده است، گفت: رها شدگی و آزادی فرزند از پدر و مادر خویش در دوران گذار سنت ها به دوران مدرنیته ارتقاء یافته است، به طوری که فرزند در این مرحله می تواند بدون حضور پدر و مادر زنده مانده و مشغول خوش گذرانی باشد.

شریفی یزدی که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد همچنین در ادامه تاکید کرد: نظام آموزشی کشور و خانواده ایرانی هنوز نتوانسته رهایی فرزند از والدین را به مرحله استقلال و استقلال تعاملی برساند، به طوری که هویت خانوادگی مناسب پس از رها شدگی در فرزندان به وجود نمی آید و بر همین اساس فرزند می تواند به راحتی پدر و مادر خود را طرد کرده و کنار بگذارد.

وی با اشاره به دوران پس از رها شدگی فرزند از خانواده، گفت: خانواده ها باید پس از رها شدگی، فرزند خود را در مسیر استقلال قرار دهند، به طوری که این استقلال در طول زمان به استقلال تعاملی با اعضای خانواده منجر شود.

42238

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 706419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام AT ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    4 2
    مردان پنجاه و چند ساله ای رو سراغ دارم که همچنان انتظار دارند پدرشون کمک هزینه بهشون بده بعد از دخترانی که سر کار میرن و مستقل شده اند ایراد می گیرند و میگن دختران باید کار خونه کنند
  • بی نام A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    12 0
    چطوری ؟؟ گذاشتیم درس خواندند کار ندارند مسکن ندارند شوهر یا زن ندارند بچه ندارند شاد نیستند تفریح ندارند نمی شود با هیچ به استقلال رسید چطور که جمهوری اسلامی با هیچ می خواهد همه دنیا را بگیرد
  • مینو DE ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    0 0
    جوونامون شاد نیستن.انگیزه ندارن.داغونن.دیگه دوست ندارن نماز بخونن.احساس میکنم نفرین شده ایم.خدایا ما رو ببخش.مگه چه کار کرده بودیم.