خانه حکیمیان زنجان پس از طی تشریفات قانونی در فهرست آثار ملی ثبت شد.

يحيي رحمتي، مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان در این باره به خبرآنلاین افزود: در اجراي بند (ج) ماده واحده قانون تشكيل سازمان ميراث فرهنگي كشور مصوب در سال 1364 مجلس شوراي اسلامي و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان ميراث فرهنگي كشور مصوب سال 1367 مجلس شوراي اسلامي مبني بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غير منقول فرهنگي-تاريخي كشور نام "خانه حكيميان" به شماره ثبتي 31772 در فهرست آثار ملي جاي گرفت.

به گفته وی، مساحت خانه حکیمیان 1200 مترمربع است كه از یک بناي اصلي متعلق به دوره قاجاريه و يك بناي الحاقي متعلق به دوره پهلوي اول تشكيل شده است و بزرگترين خانه تاريخي زنجان محسوب مي شود.

مدير كل ميراث فرهنگي استان با اشاره به اينكه خانه تاریخي حكيميان پس از مرمت و بازسازي به موزه فرهنگ عامه استان تبديل مي شود، ادامه داد: اين بنا در تملك اداه كل راه و شهرسازي است كه با همكاري هاي مدير كل راه و شهرسازي زنجان خانه تاریخي حكيميان به صورت 10 ساله به ميراث فرهنگي زنجان واگذاري شد.

اثر مذکور تحت حفاظت و نظارت سازمان میراث فرهنگی است و هر گونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود جرم محسوب می شود و مرتکب، مشمول مجازات های قانونی خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 716374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =