مردم‌آزاری با فرستادن پیامک‌های تبلیغاتی آنقدر وسیع و آزاردهنده شده که وزارت ارتباطات سامانه جدیدی را برای شکایت از فرستنده این پیامک‌ها فعال کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بارها در سرویس مشکلات مردم، راهکارهای مسدودسازی پیامک های تبلیغاتی روی گوشی تلفن های همراه مورد بررسی قرار گرفته است.
وزارت ارتباطات اخیرا اعلام کرده یک سامانه پیامکی به شماره 195 فعال شده و شهروندان با استفاده از این سامانه می توانند درباره پیامک‌های تبلیغاتی ارسال شده به مشترکان تلفن‌همراه شکایت کنند.

چطور از مزاحمان شکایت کنیم؟ 
روش کار با سامانه اینطور است که مشترک عصبانی از مزاحمتهای پیامکی می تواند شماره فرد ارسال کننده پیامک را به سامانه 195 ارسال کند که این پیامک ارسالی کاملا رایگان است و برای مشترک هیچ هزینه‌ای ندارد. مکانیزم‌هایی در پشت این سامانه بر اساس پردازش هوشمند وجود دارد که تشخیص می‌دهد که این شماره آیا پیامک مزاحم ارسال کرده است یا خیر که در نهایت در صورت تایید ارسال پیامک تبلیغاتی، شماره مسدود می‌شود و شماره‌ها گزارش دهی می‌شود. وزارت ارتباطات می گوید امیدوار است تا نارضایتی مردم از پیامکهای تبلیغاتی را با این سامانه از بین ببرد.

46231

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    8 0
    این پیامکها مخصوصا برای کد10912 واقعا زیاد و اعصاب خورد کن هست و اخیرا با شماره موبایلهای جدید است.هر چه که مخابرات تلاش میکندیا اینکه نشان میدهد که دارد تلاش میکند و خیلی از این پیامکها از سامانه خود مخابرات هست؟؟ باز هم فایده ای نداره و روشهایشان را عوض میکنند.تنها راه برخورد قاطع و زندان و جرایم سنگین هست