دوباره ایفمارک به چالشی برای فوتبال ایران بدل شده است.

فرهاد عشوندی: ماجرای پولی که از پاداش صعود به جام جهانی برای ایفمارک برداشت شده است، سبب شده تا بار دیگر نام این مرکز پزشکی سر زبان ها بیفتد. کی‌روش خیلی علنی ادعا کرده این رقم از درآمدهایی که باید صرف تیم ملی می شده به حساب یک خانم دکتر رفته است. خانم دکتر یادشده اگرچه رسمی سکوت کرده اما در گروه های تلگرامی از خود دفاع کرده و نالیده از مسئولینی که برای بازگشت به تیم ملی دروغ می گویند و گفته مسئولان واقعیت را می دانند اما حقیقتش را نمی گویند.

مهدی تاج برای اولین بار کمی روشن تر درباره این گره لاینحل ایفمارک سخن گفته و خبر کسر 500هزار دلار را تائید کرده اما گفته است: «فیفا این رقم را برای هزینه هایی که برای این مجتمع پزشکی شده است از حساب فوتبال ایران کم کرده.» او البته توضیح داده است که این مرکز پزشکی در دوره ریاست کفاشیان راه اندازی شده و خیلی تلویحی گفته سرمایه گذاری درستی هم نبوده است.

با این وجود هنوز این مرکز پزشکی ابهام های بزرگی دارد. اینکه درباره اش به عنوان یک سرمایه بزرگ ملی مانور می شود و حالا رئیس تشکیلات فوتبال این سرمایه گذاری را کاری نه چندان درست می داند، اینکه پیشتر علی کفاشیان بارها گفته بود که مسئولان این مرکز کلی از خود هزینه کرده اند تا بتوانند ایران را صاحب یک مرکز رسمی مورد تائید فیفا کنند اما حالا مشخص شده 500 هزار دلار برای این مرکز به فیفا پرداخت شده، ساختمانش را فدراسیون فوتبال در اختیار مجموعه گذاشته است و مشخص نیست دقیقا چه خدماتی در این مرکز به تیم های ملی ارائه می شود و عایدی اش برای فوتبال مان چیست. فارغ از اینکه این مرکز یک مرکز انتفاعی است که بیمارانی خارج از مجموعه فوتبال، وارد آکادمی فوتبال ملی می شوند و خدمات پزشکی می گیرند.

مرکزی که این همه درباره اش گفته شده برایش عربستان  و امارات دندان تیز کرده اند و می خواهند این سرمایه ملی ما را بدزدند، چطور از سوی رئیس فدراسیون فوتبال یک سرمایه گذاری نه چندان درست لقب می گیرد؟

این مرکز پزشکی به دلیل حاشیه ها و حرف و حدیث هایی که در دو سه سال گذشته به همراه داشته است، به چالشی بزرگ برای فوتبال ملی بدل شده است. در ابتدا و در دوران علی کفاشیان که مرکز بزرگ توسعه فوتبال ملی را به این تشکیلات داده بودند. اتفاقی که باعث می شد آکادمی فوتبال ملی که می تواند مهمترین مرکز آماده سازی تیم های ملی حتی در خاورمیانه باشد -این ادعایی است که مهدی تاج از زبان کارلوس کی روش بیان کرده- از بین برود. 

در دوره اخیر اما آن فضا را به تیم ملی دادند و فضای کار سابق مربیان ملی را به این گروه پزشکی سپردند. 

این مرکز بی شک باید نخستین کارش خدمت رسانی به تیم های ملی باشد. در این دو سه سال گذشته حتی یک گزارش رسمی از عملکرد این مرکز در خدمت رسانی پزشکی به تیم های ملی چیزی منتشر نشده است و مشخص نیست این سرمایه بزرگ ملی طبق ادعای بهره بردارانش دقیقا چه خدماتی را به فوتبال ملی ارائه می کند . اینکه آیا دپارتمان پزشکی فوتبال ملی می توانند از این خدمات بهره بگیرند و هزاران نکته دیگر که درباره ایفمارک باقی مانده ، نیاز به شفاف سازی در این مورد را بیش از قبل می کند. تا شاید اقلا مشخص شود 500 هزار دلاری که برای چنین مرکزی هزینه شده است ، چه ما به ازایی برای فوتبال ملی ایران داشته است، آن هم در همه رده های ملی. بی شک با این 500 هزار دلار می شد مرکز تیم های ملی را کاملا تجهیز کرد یا چمنی مناسب برای زمین شماره یک کمپ آماده کرد.

41258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 723954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
    2 1
    لابد از ما بهترون از خدمات اين مركز بهره مي برند
  • بی نام A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
    3 1
    این مرکز خدماتی به تیم ملی بزرگسالان ارایه نمی کند و در عمل محل در آمد گروهی خاص شده است همچنین معلوم نیست با 500 هزار دلار چه تجهیزاتی خریداری شده چون در همه مصاحبه قبلی عنوان می شد که این تجهیزات اهدایی فیفا است