به منظور تأمین سرمایه در گردش و تأمین مالی مجدد پروژه‌های سیکل ترکیبی شرکت مپنا از طریق بازار سرمایه، شرکت تأمین سرمایه امین به عنوان متعهد پذیره‌نویس و بازارگردان و شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری آرمان آتی به عنوان مشاور عرضه، تصمیم به انتشار 400 میلیارد تومان اوراق سلف موازی استاندارد برق گرفته است.

به گزارش خبرآنلاین، معاون عملیات بازار تامین سرمایه امین با اعلام اینکه این عرضه طی روزهای آتی انجام می شود، گفت: این یکی از بزرگترین پروژه‌های تأمین مالی از طریق انتشار اوراق سلف در بورس انرژی است. از ویژگی های مهم این عرضه می‌توان به حضور تأمین سرمایه امین به عنوان رکن بازارگردان طی دوره عمر اوراق اشاره کرد که نقدینگی لازم را در این مدت برای سرمایه‌گذاران با نرخ سود 17.5 درصد روزشمار ایجاد می‌کند.

اسماعیل بینایی، تصریح کرد: این اوراق بانام و معاف از مالیات بوده و وجود اختیار خرید و فروش تبعی از ویژگی دیگر آن است که بر جذابیت آن می افزاید؛ بدین صورت که در صورت کاهش قیمت دارایی پایه موضوع این اوراق (بسته برق)، سرمایه‌گذاران از طریق اعمال اختیار فروش با نرخ 18 درصد بازدهی خود را تثبیت کرده و همچنین در صورت افزایش نرخ برق، شرکت مپنا با اعمال اختیار خرید 19 درصدی مانع از افزایش هزینه تأمین مالی و تضمین سودی 18 الی 19 درصدی در سررسید برای سرمایه‌گذاران می‌شود.

به گفته وی، با توجه به نرخ سود اوراق موجود در بازار و همچنین نرخ سود شبکه بانکی، پیش‌بینی می‌شود این اوراق با استقبال خوب و صف خرید چند برابر حجم کل خود مواجه شده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به فروش برسد. 

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =