مدیر کل بیمه سلامت اصفهان گفت:‌ برخی از شرکت‌های سودجو با سوء استفاده از نام بیمه سلامت، وعده بیمه تکمیلی می‌دهند که باید مردم در این زمینه هوشیار باشند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسین بانک  اظهار داشت: تعدادی از شرکت‌های سودجو با استفاده از نام سازمان بیمه سلامت و دادن وعده های غیر واقعی مانند ارائه بیمه تکمیلی به بیمه شدگان و بیمه مکمل و کارت بیمه سلامت اقدام به اخاذی از مردم کرده اند.

وی از تماس های مکرر و مشکوک تلفنی شرکت های جعلی بیمه به همشهریان هشدار داد و افزود: مردم باید هوشیار باشند و از دادن اطلاعات و آدرس منزل خودداری و در صورت لزوم مراتب را به شماره ۳۶۶۷۴۵۶۷ به این سازمان منعکس کنند.

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان ادامه داد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران و دستورالعمل سازمان بیمه سلامت، مراجعه بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی رایگان الزاماً به مراکز دولتی و دانشگاهی اعم از همه بیمارستان های دولتی، کلینیک‌های ویژه، مراکز بهداشتی درمانی و درمانگاه های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی است.

وی تصریح کرد:‌ سایر بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی که از بضاعت مالی برخوردارند و یا اصرار به دریافت خدمات در بخش خصوصی دارند، می توانند با احتساب تخفیف ۵۰ درصدی دولت و پرداخت ماهیانه ۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر، دفترچه بیمه ایرانیان دریافت کرده و از خدمات آن در همه مراکز دولتی و غیر دولتی بهره مند شوند.

بانک با بیان اینکه بیماران خاص، محدودیتی در مراجعه به مراکز غیر دولتی ندارند، افزود: با توجه به اینکه در این دستورالعمل، لزوم رعایت مراجعه بیماران خاص به بخش دولتی مطرح نیست، بیماران خاص صندوق بیمه همگانی که شامل بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی، پیوند کلیه و MS هستند، مشمول ضوابط فوق می شوند و می توانند ضمن مراجعه به مراکز دولتی و خصوصی، داروی خود را از داروخانه‌های طرف قرارداد طبق روال قبل دریافت کنند.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =