دیدار نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان با ظریف

تادامیچی یاماموتو، نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور افغانستان با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه دیدار و در خصوص مسائل افغانستان گفتگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش خبرآنلاین، در این دیدار یاماموتو گزارش مبسوطی از اوضاع کنونی و امنیتی افغانستان و همچنین راه های مختلف تداوم گفتگوهای صلح در افغانستان به منظور استقرار ثبات و امنیت در این کشور ارائه کرد.

در این دیدار وزیر محترم امور خارجه ضمن اشاره به همکاریهای جاری میان کشورمان و افغانستان و لزوم افزایش شتاب این همکاریها در عرصه های مختلف سیاسی و اقتصادی از اهمیت مقابله با گسترش تهدیدات و خطر گروه داعش در منطقه و از جمله افغانستان با توجه به شکست های اخیر این گروه تروریستی در کشورهای عراق و سوریه یادآور شد.

اعلام حمایت کشورمان از تلاشهای دولت وحدت ملی افغانستان و سیاست جاری جمهوری اسلامی ایران در راستای ایجاد ثبات در این کشور و همچنین حمایت از تلاش های سازمان ملل در تمامی ابتکارات مربوط به استقرار صلح در افغانستان از جمله محورهای دیگر گفتگوها در این دیدار بود.

 ظریف همچنین آمادگی جمهوری اسلامی ایران به منظور همکاری نزدیک با سازمان ملل و دیگر کارگزاری های آن سازمان در تمامی حوزه های مورد انتظار در افغانستان را اعلام داشت و افزود: ایران خواستار ثبات در افغانستان بوده و تلاش ایران نیز در این راستاست.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =