احمد توکلی 13 سال پیش معتقد بود: خاتمی تدارکاتچی نبود؛ او قدرت استفاده از قدرتش را نداشت.

به گزارش خبرآنلاین، 13 سال پیش احمد توکلی که در آن زمان رييس مركز پژوهشهاي مجلس شوراي اسلامي را برعهده داشت، تدر جمع مردم مشهد در مسجد امام صادق (ع) گفت: اگر خاتمي واقعا اعتقاد داشت كه تداركاتچي است، نبايد در دور دوم انتخابات رياست‌جمهوري نامزد مي‌شد. من معتقدم خاتمي تداركاتچي نبود ولي او قدرت استفاده از اختياراتش را نداشت.

وي خاطرنشان كرد: رييس‌جمهور با همين اختياراتش مي‌تواند بسياري از امور را متحول كند. پيشنهاد و عزل وزراي كابينه، عزل و نصب استانداران، سفرا، تعيين نحوه هزينه‌كرد درآمدهاي كشور و ...همه اختياراتي است كه بايد باعث اقتدار دولت شود.

او که كانديداي انتخابات رياست‌جمهوري بود، تصريح كرد: اگر معتقدند رييس‌جمهور اقتدار و اختيار ندارد آن را به ما واگذار كنند تا اقتدار را برايشان معنا كنيم. من اگر رييس‌جمهور باشم قانون را اجرا مي‌كنم و معتقدم قانون آنقدر اختيار به رييس‌جمهور داده كه مي‌توان كشور را متحول كند.

توكلي در بخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: اسلام دين طرفدار خلق و توليد ثروت با توجه به توزيع درآمد است.

وي افزود: اختلاف امثال بنده با جرياني كه 16 سال است بر كشور حاكم است بر سر همين است خلق ثروت بدون توجه به توزيع درآمد مشكل‌آفرين است.

وي افزود: من به جريان اقتصادي امروز اعتراض دارم نه به موارد آن.

وي توقع عبادت داشتن از مردم را بدون تامين امنيت و معيشت، حتي در نزد خدا هم مقبول ندانست و گفت: اگر ما مي‌خواهيم دين را در كشور برپا داريم، بايد معيشت و امنيت مردم را تأمين كنيم و گرنه فقر و فحشا جامعه را نابود خواهد كرد.

توكلي تأكيد كرد: من يكي از دلسوزترين سياستمداران به هاشمي هستم. عادت نكنيد هر انتقادي را مخالفت بخوانيد. منتقد با مخالف فرق مي‌كند.

توكلي با بيان اينكه هاشمي منشأ خدمات زيادي در كشور بوده، گفت: من به برخي نظرات و تصميم‌گيري‌هاي اقتصادي ايشان انتقاد دارم.

وي در عين‌حال افزود: اين حرف‌ها به معناي اين نيست كه ايشان هر وقت كانديدا شود بايد به او رأي داد. اگر ايشان كانديدا شود من هم در كنارشان رقابت خواهم كرد و مطمئن باشيد رأي هم خواهم آورد. ما جزو منتقدان حق‌شناس و اميدوار هستيم.
29215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    18 2
    الان همین که بعد انتخابات برادران رییس جمهور و معاون اول رو بازداشت کردند فقط برای این بود که گربه رو دم حجله بکشند بعد اون هم رییس جمهور شد تدارکاتچی واقعن ایشون جواب بدن که نهادهای خاص قدرت اجازه میدن رییس جمهور کاری کنه؟
  • محمودرضا A1 ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    21 2
    مردم وحشت دارن از اون جوری که شما قانون رو اجرا میکنید برای همین تا الان بیرون تشریف دارید الان که قدرتش رو ندارید اینطوری رفتار میکنید وای وای به حال وقتی که به قدرت برسید احمد نژاد تون رو هم دیدیم و در آخر باید بگویم خدا بعضی از موجوداتش رو می شناسد که.....
  • بی نام IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    20 1
    دادیم و دیدیم که چه کردید
  • بی نام A1 ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    16 1
    داداش همه همینونو میگن ، بگذارید ما رییس شویم ببینید چه کار ها نمی کنیم ، همین الان کار هایی که شما میکنید میتوانید مسیر زندگی بهتری برای مردم ترسیم کنید تا رییس شوید
  • بی نام DE ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    3 0
    بازم تو داروگر