ایرنا نوشت:

کره شمالی ضمن تقبیح اتهامات وارده به این کشور در مورد ارسال موشک برای حماس و حمایت مادی از حزب الله لبنان، این اتهامات را ˈ کذب محض ˈ و تلاش ˈ شومی ˈ برای مرتبط ساختن پیونگ یانگ به مناقشات خاورمیانه دانست .
این تکذیب وزارت خارجه کره شمالی دربیانیه ای صورت گرفت که بامداد سه شنبه به وقت تهران انتشار یافت و توسط خبرگزاری رسمی این کشور مخابره شده است .

این موضع پیونگ یانگ به دنبال گزارش آخرهفته روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف به نقل از منابع امنیتی اتخاذ شده که در آن آمده بود حماس برای دریافت موشکهای بیشتر و تجهیزات مخابراتی از کره شمالی پیش پرداخت کرده است.

این گزارش چند روز پس از آن منتشر شدکه یک قاضی فدرال امریکا درواشنگتن حکم داد که کره شمالی جنگ افزار پیشرفته دراختیار حزب الله لبنان قرار داده است .

در بیانیه وزارت خارجه کره شمالی آمده است:ˈ این یک سفسطه کاملا بی اساس و کذب محض از سوی امریکا برای منزوی ساختن کره شمالی در سطح بین المللی است . ˈ

وزارت خارجه کره شمالی با اشاره به اینکه در ˈ پس این تبلیغات، قصد شوم امریکا برای توجیه اقدامات جنایتکارانه اش در حمایت از اسرائیل قرار دارد ˈ، واشنگتن را به دامن زدن به احساسات ضد پیونگ یانگ از طریق ارتباط شمال با مناقشه های خاورمیانه متهم کرد.

گفتنی است صادرات تسلیحاتی یک منبع حیاتی برای تامین ارز مورد نیاز کره شمالی محسوب می شود .

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =